کد خبر: ۲۲۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰ 09 May 2016


رئیس شورای اسلامی کرج گفت: زمان اتحاد دولت و ملت برای مقابله با آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی فرا رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، محمود دادگو ادامه داد: البرز به لحاظ تردد وسایط نقلیه سبک و سنگین در صدر استان‌های کشور قرار دارد و این در حالی است که متروی کرج هنوز از آمادگی لازم برای افتتاح برخوردار نیست و نیاز به اقدامات ویژه برای مقابله با آلودگی هوا احساس می‌شود.

وی افزود: کرج در شاهراه ارتباطی استان‌های کشور قرار گرفته است و بسیاری از ترددهای استان هیچ ارتباطی با شهرهای البرز ندارد و مرتبط با مسافرین گذری است که با احداث بزرگراه شمالی و کمربندی جنوبی می‌توان تا حدودی از بار ترافیک این کلانشهر کاست و آلودگی هوا را فروکش داد.

رئیس پارلمان شهری کرج بیان داشت: مادامی که دولت و ملت برای مقابله با آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی یک صدا نشوند، نمی‌توان به بهبود شرایط امیدوار بود؛ چرا که برخی افراد بی‌مسؤولیت طی سالیان اخیر با وارد آوردن لطمات شدید به دامان طبیعت، به تخریب محیط زیست با هدف کسب سود شخصی روی آورده‌اند که غیرقابل قبول است.

به گفته وی، رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سالیان اخیر و طی سخنانی حکیمانه خواستار دفاع موثرتر از محیط زیست و برخورد شدید با متجاوزین به عرصه‌های محیط زیست، منابع طبیعی و جنگل‌ها شده‌اند که در این زمینه نیاز به تقویت قوانین موجود و تعریف بسته‌های جدید حمایتی، نظارتی احساس می‌شود و باید به سمتی حرکت کنیم که منویات و مطالبات معظم له محقق گردد.

دادگو در ادامه با بیان اینکه آلودگی هوا عرصه را بر سلامت محیط زیست و شهروندان تنگ کرده است، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی و محیط زیست متعلق به نسل‌های آینده است و چنانچه خواستار تأمین آرامش و امنیت فرزندان خود می‌باشیم، باید در مسیر حفاظت از محیط زیست گام برداریم و در برابر آنچه سلامت انسان‌ها را به مخاطره می‌افکند، قد علم کنیم.

وی در پایان گفت: کلانشهر دو میلیون نفری کرج طی سالیان گذشته از باغ‌شهری سرسبز به شهری تشنه فضای سبز تبدیل شده است و چنان چه روند کنونی تداوم یابد و چاره‌اندیشی اساسی برای مقابله با ترافیک صورت نپذیرد، دیر زمانی نخواهد بود که چالش‌ها و مشکلات جدیدی در مسیر زندگی‌مان قد علم خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار