کد خبر: ۲۳۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 15 May 2016


معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج گفت: ارتقا سرانه فضای سبز شهری در وسعت یک متر مربع به ازای هر نفر، ابلاغیه سال جاری مدیریت شهری به سازمان فضای سبز شهرداری کرج است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر میروکیلی در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز که ظهر شنبه در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد، با بیان اینکه شتاب گیری موضوع صنعت در جامعه و درگیری با آن سبب غفلت از موضوع محیط زیست شده است، اظهار کرد: حتی در کشورهای اسلامی نیز منویات عصمت و طهارت مبنی بر مهربانی با محیط زیست را فراموش و تنها به توسعه صنعت برای دستیابی به توسعه اقتصادی توجه کردیم.

وی با بیان اینکه این امر با بی رحمی و بی توجهی خاص به محیط زیست توام است، افزود: با از بین رفتن موضوع حفظ محیط زیست در خاطره ها و تاراج این سرمای عظیم با بی توجهی، به جایگاه کنونی رسیدیم که با گرم شدن روز افزون کره زمین و عواقب وحشتناک این عارضه مواجه هستیم.

معاون فرهنگی شهرداری کرج تصریح کرد: لازم است با تعامل بین دستگاهی به جایگاهی برسیم تا از این پس شاهد رشد روزافزون تخریب فضای سبز نباشیم و در این راستا پرداختن به علم روز دنیا بسیار کمک کننده است.

وی با اشاره به موضوع HSE به معنای سلامتی، ایمنی و محیط زیست که تدبیر روز دنیا در مقابله با این امر است، گفت: به طور مثال در حوزه جانمایی صنعت، بدون توجه به قالب و تاثیرات متقابل صنعت بر روی محیط زیست و سایر پارامترها، دست به ایجاد و راه اندازی صنایع زده می شود که این امر در HSE مورد توجه قرار گرفته است.

میروکیلی با بیان اینکه در این زمینه در حوزه معاونت فرهنگی شهرداری کرج اقدام به انتشار نشریه ای در این بخش برای نخستین بار در کشور کردیم، افزود: در این نشریه الزامات مربوط به همزیستی مسالمت آمیز با محیط زیست و توجه ویژه به این امر مدنظر قرار داده شد است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری نیز در حوزه های مختلف با محیط زیست دچار چالش است، خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی و قطار شهری باید مواردی را رعایت کنیم که با همکاری سایر دستگاه ها از آلودگی هرچه بیشتر محیط زیست و توسعه این روند نسبت به طبیعت جلوگیری کنیم.

معاون فرهنگی شهرداری کرج با تاکید بر لزوم اندیشیدن تدابیری برای جایگزینی وسایل حمل و نقل مفید در جامعه، گفت: در این راستا در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی تدابیر ارزشمندی صورت گرفته است.

وی از مدیریت پسماند نیز به عنوان یکی از حوزه های فعالیت شهرداری در حوزه محیط زیست نام برد و اظهار کرد: جمع آوری، دفع و بازیافت صحیح پسماند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و همچنین شهرداری در مورد جمع آوری و دفع صحیح فاضلاب نیز با آب و فاضلاب وظایف مشترکی دارد.

میروکیلی بیان کرد: در صورتی که این امر منتج به بازیافت آب به عنوان یکی از مهمترین منابع مرتبط با توسعه فضای سبز و حافظ محیط زیست شود، می توانیم مثمر ثمر واقع شویم.

وی با بیان اینکه در حوزه فضای سبز اقدامات ارزنده ای صورت گرفته است، گفت: سازمان پارک ها و فضای سبز در حوزه انگیزشی و توسعه فضای سبز اقدامات مهمی انجام داده و در این راستا در سال های ۹۳ و ۹۴، بالغ بر ۱۵۲ هکتار در دامنه کوهستان بیجی توسعه فضای سبز انجام شد که هدف گذاری تا هزار هکتار صورت گرفته است.

معاون فرهنگی شهردار کرج تصریح کرد: ارتقا سرانه فضای سبز شهری در وسعت یک متر مربع به ازای هر نفر، ابلاغیه سال جاری مدیریت شهری به سازمان فضای سبز شهرداری کرج است که در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار