کد خبر: ۲۳۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 18 May 2016


مدیرکل کمیته امداد استان البرز گفت: یکی از بانوان سرپرست خانوار کمیته امداد پس از دریافت تسهیلات و حمایت حوزه اشتغال این نهاد با تاسیس مهدکودک خودکفا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان البرز، علی سالارکیا با اشاره به اهمیت توانمندسازی و خودکفایی خانوارهای تحت حمایت اظهار کرد: این بانوی کارآفرین نمونه پس از طی کردن سختی‌های عدیده در طول زندگی، سکونت در خانواده مادرش و تامین هزینه‌های معیشت و تحصیل فرزند 11 ساله‌اش با مراجعه به کمیته امداد و دریافت راهنمایی‌های شغلی، مجوز تاسیس مهد کودک را اخذ می‌کند.

وی ادامه داد: در مرحله پس از اخذ مجوز، این مددجوی تحت حمایت با دریافت تسهیلات و هدایت‌های بعدی کمیته امداد، ضمن ایجاد شغل برای 4 مربی دیگر در حال حاضر صاحب یک مهد کودک ستاره‌دار و نمونه استان البرز با بیش از 30 کودک است و به مرحله توانمندی اقتصادی و خروج از چرخه حمایتی امداد رسیده است.

سالارکیا با بیان اینکه در بین مددجویان تحت حمایت نمونه‌های فراوانی از اینگونه افراد موفق وجود دارد، تصریح کرد: کمیته امداد البرز با ایجاد فرصت‌های شغلی برای نیازمندان با دو روش اعطای تسهیلات خود اشتغالی، مشاغل خانگی و کاریابی درجهت هدایت مددجویان به سمت خودکفایی و توانمندی اقتصادی تلاش می‌کند.

این مسؤول گفت: خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت از طریق مشاوره شغلی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کسب و کار، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و … انجام می‌شود و هر ساله تعدادی از مددجویان صاحب شغل می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان البرز بیان کرد: سقف تسهیلات پرداختی این نهاد در بخش مشاغل خانگی با در نظر گرفتن نوع شغل، بین 50 تا 80 میلیون ریال و در مشاغل کارآفرین 250 تا 300 میلیون ریال می‌باشد و عمدتا در زمینه‌های دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی و خدماتی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان غیر تحت حمایت اعطا شده است.

وی از برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی رایگان ویژه مددجویان مستعد کار خبر داد و افزود: دانش فنی و مهارت‌های حرفه‌ای کلید اصلی موفقیت در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار