در حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز مطرح شد
با اجرایی شدن طرح تحول سلامت در کشور تا حد زیادی از هزینه‌های مردم در این بخش کاسته شد، اما متاسفانه نسبت تخت بیمارستانی البرز به جمعیت این استان بسیار کم است.
کد خبر: ۲۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷ 15 April 2015

آیت ‌الله محمدمهدی حسینی همدانی در جلسه مجمع خیرین استان البرز که صبح امروز در محل دفتر امام جمعه کرج با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه باید در راستای ترویج امر خیر در حوزه سلامت تلاش کرد، اظهار داشت: علی‌رغم وجود افراد قدر در این مجمع اما کارهای بزرگی در حوزه بهداشت، درمان و سلامت صورت نگرفته است.
وی با اشاره به وضعیت بحرانی استان البرز در حوزه سلامت، افزود: با توجه به شناخت کافی که از استان داریم باید با فعالیت و تلاش مضاعف در جهت بهبود شرایط کنونی قدم برداشت.
امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه نباید برگزاری این دسته از جلسات تنها به دید و بازدید و رفت وآمد مدیران  مسئولان مربوطه ختم شود، خاطرنشان کرد: علی‌رغم وجود نیروهای قوی خروجی  مناسبی از جلسات حاصل نشده شده است.
نماینده‌ ولی‌فقیه در البرز با تاکید براینکه برای اجرا شدن هر چه بهتر امور باید چشم‌انداز درستی برای مجمع تبیین شود، گفت: مجمع خیرین سلامت باید نسبت به راه‌اندازی کارگروه ویژه به منظور بررسی مسائل مختلف حوزه بهداشت ودرمان اهتمام داشته باشد.
آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه باید با اولویت‌سنجی و آشنایی با نیاز اولیه استان در بخش سلامت، بهداشت و درمان اقدامات لازم صورت گیرد، بیان کرد: باید برآیند نیروها به سمت جلو باشد و از موازی کاری جلوگیری کرد.
وی با اشاره به اینکه نباید همانند منشور عمل کرد، اظهار داشت: وجود ترکیب و کادر قوی در این مجمع آینده روشنی را برای استان البرز در امر بهداشت و سلامت رقم‌ می‌زند.
وی با بیان اینکه بحث پیشگیری حائز اهمیت‌تر از درمان و تامین مسائل سخت‌افزاری است، تصریح کرد: باید اقداماتی در جهت رفع و دفع بیماری نیز صورت گیرد.
نماینده‌ ولی‌فقیه در البرز با بیان اینکه مجمع خیرین البرز می‌تواند همکاری خوبی با مجمع عاشورائیان که در بخش نرم‌افزای بهداشت و درمان فعالیت می‌کند داشته باشد، خاطرنشان کرد: مجموعه بهداشت و درمان استان باید با برنامه‌ریزی و کدگذاری شده عمل کند.

طرح خدمات جامع دندانپزشکی در البرز

در این جلسه گفت: در سال جاری به همت دانشگاه علوم پزشکی البرز طرح خدمات جامع دندانپزشکی برای گروه هدف در البرز اجرا می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علیرضا شکیب قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نیز طی سخنانی اظهار داشت: سال گذشته بحث آموزش و درمان به صورت جدی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه دانشکده دندانپزشکی البرز به بهره‌برداری رسید، افزود: طی چند روز آینده گروه ویژه دندانپزشکی وارد مدار خدمت‌رسانی در مناطق مختلف استان می‌شود.
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه سال گذشته موفق به اخذ مجوز دانشگاه داروسازی شدیم، خاطرنشان کرد: این امر سبب ایجاد تعامل قابل توجه با صنعت و جذب دانشجو شده است.
شکیب با تاکید بر اینکه در کرج با کمبود 100 پایگاه بهداشتی رو‌به رو بودیم، تصریح کرد: به همت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز تیم‌های پزشکی در مراکز با جمعیت 10 الی 12 هزار نفری مناطق حاشیه شهر برای ارائه خدملات پزشکی مستقر می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه با این طرح یک میلیون و 200 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهیم، اظهار داشت: این طرح در هفته سلامت به صورت رسمی اعلام می‌شود.
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز  با تاکید بر اینکه طرح خدمات جامع دندانپزشکی برای گروه هدف در البرز اجرا می‌شود، تصریح کرد:  مراحل تکمیلی پروژه بیمارستان امام حسین محمد شهر در حال اجرا است.
وی با اشاره به اینکه ممکن است برخی از مصوبات نظیر احداث بیماستان فردیس به طول انجامد، اظهار داشت: در نظر داریم با توسعه فضای بیمارستان‌های موجود در سال جاری 600 تخت به سرانه تخت بیمارستانی البرز اضافه کنیم.
در بخش دیگری از این جلسه رئیس مجمع خیرین سلامت استان البرز با بیان اینکه بروکراسی اداری مانع از انجام سریع فعالیت‌های مجمع خیرین سلامت در البرز می‌شود، گفت: موانع و مسائل اداری سبب رنجش خاطر خیرین و فعلان این بخش شده است.
 صلاح‌الدین دلشاد اظهار داشت: خوشبختانه سال گذشته بخش زیادی از منویات مقام معظم رهبری در بخش سلامت تحقق یافت.
وی  با اشاره به اینکه با اجرایی شدن طرح تحول سلامت در کشور تا حد زیادی از هزینه‌های مردم در این بخش کاسته شد، افزود: متاسفانه نسبت تخت بیمارستانی البرز به جمعیت این استان بسیار کم است.
رئیس مجمع خیرین سلامت البرز با اشاره به اینکه مراکز درمانی فرسوده زیادی در البرز وجود دارد، خاطرنشان کرد: به ازای هر نفر تنها 4 دهم درصد تخت بیمارستانی در البرز وجود دارد این در حالی است که این آمارد در کشور به ازای هر فرد 1.3 درصد است.
دلشاد با اشاره به اینکه استان البرز با رشد چشمگیر جمعیت رو‌به رو است، تصریح کرد: دفاتر مجمع خیرین سلامت در کلیه شهرستان‌های استان فعال است اما به دلیل برخی مشکلات اقتصادی چند سال اخیر فعالیت‌ها به کندی پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه کمالشهر با وجود 140 هزار نفر جمعیت یک تخت بیمارستانی ندارد، گفت: به همت شهرداری و شورای شهر این منطقه زمینی به مساحت 10 هزار متر و اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان برای احداث بیمارستان در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه به همت خیرین، شهرستان اشتهارد از محدودیت بخش بهداشت و درمان خارج شده است، اظهار داشت: توسعه بیمارستان شهید رجایی نقش بسزایی در کاهش انتقال بیماران به تهران داشته است.
رئیس مجمع خیرین سلامت البرز با تاکید بر اینکه بروکراسی اداری مانع از انجام سریع فعالیت‌های مجمع خیرین سلامت در البرز می‌شود، خاطرنشان کرد: موانع و مسائل اداری سبب رنجش خاطر خیرین و فعلان این بخش شده که باید برطرف شود.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار