کد خبر: ۲۳۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 25 May 2016


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز گفت: بازسازی، تعمیر و بهسازی مدارس این استان نیاز به اعتباری بالغ بر 450 میلیارد ریال دارد.

علی بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز یکی از بیشترین حجم جذب مهاجر را در میان تمام‌ استان‌های کشور دارد.

وی افزود: در حال حاضر رشد جمعیت در استان البرز بیش از 3 درصد بوده و این در حالی است که میانگین افزایش جمعیت حدود یک و نیم درصد اعلام شده و این امر نشان می‌دهد که ما باید امکانات را به همراه میزان افزایش جمعیت در البرز ارتقا دهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلات استان البرز مربوط به کمبود امکانات و کلاس‌های آموزشی بوده و این در حالی است که بسیاری از مدارس و کلاس‌های موجود نیز نیاز به بازسازی و ترمیم دارند.

بهرامی اظهار داشت:‌ در فصل تحصلی 94 – 95 جمعیتی بالغ بر 415 هزار دانش آموز در مدارس استان البرز مشغول به تحصیل بودند و پیش‌بینی می‌شود که حداقل بیش از 12 هزار نفر امسال به این جمعیت افزوده شود.

وی تصریح کرد:‌ این در حالی است که امکانات موجود جوابگوی نیازها نیست و اعتبارات دولتی نیز در حدی نیست که بتوانیم کمبودها را برطرف کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: به عنوان نمونه در حال حاضر بیش از یک هزار و 190 مدرسه در استان البرز دایر است که از این تعداد 450 مدرسه باید ترمیم، بازسازی و نوسازی و بهسازی شود.

بهرامی افزود:‌ برای این منظور نیاز به اعتباراتی بالغ بر 450 میلیارد ریال بوده و به طور قطع اعتبارات و بودجه‌های دولتی نمی‌تواند این نیاز را برآورده کند.

وی بیان داشت: در تابستان امسال و فصل تعطیلی مدارس، برخی از کلاس‌های درس در این استان بازسازی و نوسازی می‌شود، اما برای اینکه بتوانیم خدمات خوبی به دانش‌آموزان ارائه کنیم، نیاز داریم که مردم خیر و انسان‌دوست استان البرز و به ویژه خیرین مدرسه‌ساز همراهی و تعامل بیشتری با شهروندان در این زمینه داشته باشند.

بهرامی در پایان گفت:‌ خوشبختانه خیرین مدرسه‌ساز در البرز همراهی بسیار خوبی با دستگاه‌های اجرایی دارند، اما نیازها و کمبودها به اندازه‌ای است که باید تلاش بیشتری برای رفع آنها داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار