کد خبر: ۲۳۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 30 May 2016


استاندار البرز گفت: کاهش منابع آبی تهدیدی جدی برای کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمید طهایی ظهر امروز در گردهمایی توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای احیا و تعادل‌بخشی منابع آبی زیرزمینی اظهار داشت: استفاده بی‌رویه از منابع زیرزمینی آب سبب شده است که هم‌اکنون در این زمینه با مشکلات بسیار جدی و کمبود منابع آب زیرزمینی مواجه شویم.

استاندار البرز با بیان اینکه احیای این منابع از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید به صورت جدی مورد تأکید مسؤولان ذی‌ربط قرار گیرد، افزود: عدم توجه به این مهم برای ما تهدید جدی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا باید برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات کارشناسی شده از سوی کارشناسان و مسؤولان در دستور کار قرار گیرد.

طهایی تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و همچنین اقدامات کارشناسی شده علاوه بر احیای منابع زیرزمینی در بهره‌بری درست از این منابع نیز اقدامات اساسی را انجام دهیم.

استاندار البرز از بین رفتن منابع زیرزمینی را خطر جدی برای کشور عنوان کرد و گفت: باید در بحث کاهش منابع زیرزمینی آب هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهیم و در حفظ و احیای این منابع کوشاتر عمل کنیم.

طهایی مدیریت در منابع آبی را مهم ارزیابی کرد و گفت:‌ با استفاده از ظرفیت سمن‌ها می‌توانیم در این زمینه اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار