کد خبر: ۲۳۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 31 May 2016


در جلسه علنی شورای شهر کرج لایحه احداث پل ارتباطی خلج آباد کرج با اعتباری یک و نیم میلیارد تومانی به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی شورای شهر کرج که پیش از ظهر سه شنبه برگزار شد، نحوه تعامل بیشتر میان مدیریت شهری و مرکز صدا و سیمای استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهادات و انتقاداتی از سوی اعضای شورا در این زمینه مطرح شد.

در این جلسه لایحه شهرداری برای احداث پل ارتباطی میان بلوار خلج آباد و ساختمان جدید اداری منطقه ۱۱ شهرداری کرج با تامین بودجه از محل زیرسازی معابر، کلکتور خیابان شهید بهشتی و بلوار جمهوری و مرمت و آسفالت معابر شهری، مورد تصویب قرار گرفت.

محمدرضا رضاپور، قائم مقام شهردار کرج در این رابطه اظهار کرد: ساختمان جدید منطقه۱۱ شهرداری کرج در سایتی قرار گرفته که برای عبور از آن یا باید از میان درختان عبور کرد یا از شیب تند خیابان مجاور استفاده کرد که این پل عابر برای سهولت در عبور و مرور مردم احداث می شود.

وی با بیان اینکه این امر به حفظ سیما و منظر شهری نیز کمک کرده و سبب حفظ باغات و فضای سبز نیز می شود، افزود: هزینه احداث این پل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان محاسبه شده است.

در ادامه علی رامک، مدیرکل صدا و سیمای مرکز البرز نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش از نحوه عملکرد و تعامل این اداره با مدیریت شهری کرج، گفت: طی دو ماه گذشته بیش از ۵ هزار دقیقه از برنامه های صدا و سیما به موضوعات شهری اختصاص یافته است.

وی با اشاره وجود قومیت های مختلف در استان گفت: یکی از اهداف مرکز صدا و سیمای استان توسعه، پیشرفت و هویت بخشی است بر اساس نظرسنجی تعداد مخاطبان در حوزه سیمای استان ۳۲ درصد و در حوزه صدا ۲۸ درصد است.

مدیرکل صدا و سیمای البرز ضمن پیشنهاد استفاده از عنوان «شهر لاله ها» به عنوان اِلمان البرز، بیان کرد: با توجه به نوپا بودن صدا و سیما، باید به بخش زیرساخت ها تجهیزات آن توجه و موضوع فیبر نوری و مانیتورینگ برای پوشش صحیح برنامه ها اجرایی شود.

وی افزود: پیشنهاد می شود مستندهای تصویری برای ضمیمه به پروژه های عمرانی برای پیمانکاران تکلیف شود تا روز قبل از افتتاح مستند نمایش داده شود.

سعید فیروزگاه، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج در ادامه با بیان اینکه رسانه ملی یکی از موثرترین رسانه هاست که می تواند تاثیرگذاری در تمامی زیرساخت های شهری و موضوعات مختلف داشته باشد، بیان کرد: از صدا و سیما درخواست می شود در حوزه جوانان بحث امید و سبک زندگی ایرانی اسلامی که مورد مقام معظم رهبری است را مد نظر قرار دهد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بحث اشتغال توسط رسانه ملی، خاطرنشان کرد: نباید تنها به نقاط ضعف توجه شود تا اذهان عمومی به سمت ناامیدی پیش رود، بلکه باید تلاش شود تا امید در جامعه گسترش یابد.

فیروزگاه با بیان اینکه نباید تنها به مسائل اقتصادی توجه شود، افزود: سیمای البرز می تواند برای انتخاب نماد برای شهر کرج و سایر مسائل فرهنگی و اجتماعی، میزگرد تشکیل دهد تا برای رفع آن ها اقدامات لازم صورت گیرد.

سعید مصطفایی، عضو شورای شهر کرج با تاکید بر لزوم اجرای مدیریت واحد شهری، گفت: گزارش از مشکلات، انتقاد دوستانه، توجه به حقوق شهروندی، تعامل با دستگاه های علنی و پژوهشی موجود توسط رسانه ملی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

صادق باغستانی، عضو دیگر شورای شهر کرج بیان کرد: صدا و سیما می تواند با ورود به معصلات شهری از جمله کاهش ترافیک، پسماند، تقاضای سفر تاثیر بسزایی داشته باشد و میزگردهای تخصصی در این زمینه برگزار کند.

فاطمه اسکندری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز با تاکید برلزوم آموزش های شهروندی برای توسعه و مشارکت های مردمی و تشکل های غیردولتی، اظهار کرد: صدا و سیما باید در این حوزه و نیز آموزش سواد برای استفاده از فضای مجازی ورود کند تا معضلات مربوط به این حوزه در جامعه کاهش یابد.

افزایش تعاملات در حوزه شهری، تعاملات بین دستگاهی، برای رشد امورات شهری از جمله مواردی بود که توسط سایر اعضای شورای شهر در این جلسه مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار