کد خبر: ۲۴۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 07 June 2016


رئیس اتاق بازرگانی البرز از اختصاص یک خط هوایی ویژه برای صدور محصولات البرز به روسیه به صورت روزانه خبر داد.

رحیم مولایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: به تازگی یک هیأت بزرگ اقتصادی به سرپرستی استاندار البرز به استان ایوانوا روسیه سفر کرد و شاهد توافقات بسیار خوبی میان تجار ایرانی و روسی طی این سفر بودیم.

وی افزود: مقرر شد که دولت‌ها نیز از این توافقات حمایت کرده و بتوانیم تبادلات تجاری ویژه‌ای با روسیه داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز تصریح کرد: استان البرز به دلیل بهره‌مندی از چند شهرک بزرگ صنعتی، فعالیت بیش از 50 برند صنعتی ملی در البرز و همچنین پتانسیل‌ها، استانداردها و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مهم در بخش کشاورزی، استعداد بسیار زیادی در تولید محصولات باکیفیت صنعتی و کشاورزی و صادرات این تولیدات دارد.

مولایی گفت: خوشبختانه در سفر به روسیه توافقات بسیار خوبی در این زمینه حاصل و مقرر شد که در فاز نخست محصولات غذایی تولید شده در استان البرز به صورت روزانه به مقصد روسیه صادر شود.

وی بیان داشت: عمده این محصولات مربوط به لبنیات و سبزیجات و میوه است که با حمایت استانداری البرز و مسؤولان روسیه قرار شد که روزانه یک پرواز از فرودگاه پیام واقع در استان البرز به مقصد روسیه داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز افزود: برای اجرای این طرح همچنین یکی از خطوط هوایی روسیه وارد عمل شده و قرار است که هواپیما و پرواز‌های منظمی را برای صادرات محصولات کشاورزی و غذایی استان البرز به روسیه را بر عهده گیرد.

مولایی ادامه داد: در فاز دوم و با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنعتی و کارخانه‌های بزرگ تولیدی در استان البرز، محصولات تولید شده بومی این استان در بخش صنعتی به روسیه صادر خواهد شد.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم صادرات در توسعه و پیشرفت کشور، گفت: خوشبختانه تاکنون دولت و مدیریت ارشد استان البرز حمایت خوبی از صنایع و کشاورزی و دامداری استان البرز داشته‌اند و در صورت افزایش این حمایت، می‌توانیم صادرات بیشتری داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار