کد خبر: ۲۴۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 08 June 2016


مدیرکل بحران استانداری البرز گفت: پیشگیری از حوادث تلخ در فصل تابستان نیازمند همراهی مردم و مسؤولان است.

مهدی مهرور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز از ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف برخوردار است که یکی از مهمترین این ظرفیت‌ها مربوط به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی است.

وی افزود: این استان دارای دو رودخانه مهم کشوری به نام رودخانه کرج و رودخانه طالقان است که بخش مهمی از آب شرب پایتخت را تامین می‌کند.

مدیرکل بحران استانداری البرز تصریح کرد: وجود دریاچه و سد کرج و همچنین دریاچه و سد طالقان از جمله ظرفیت‌های مهم و نعمت‌های خدادادی برای استان البرز است که نقش مهمی در جذب گردشگر و تامین آب کشور دارد.

مهرور گفت: به طور قطع اگر از هر فرصتی به درستی استفاده نکنیم، تبدیل به تهدید می‌شود و متاسفانه شاهد بودیم که از ابتدای سال جاری تاکنون و به ویژه با گرم‌تر شدن هوا، برخی از شهروندان در رودخانه کرج غرق شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که برای پیشگیری و جلوگیری از تکرار این حوادث تلخ چه تمهیداتی اندیشیده شده است، بیان داشت: این موضوع نیازمند تعامل و همکاری مستقیم مردم و مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل بحران استانداری البرز افزود: آن بخش که در حوزه اختیارات و وظایف دستگاه‌های اجرایی است، با جدیت در استان البرز پیگری می‌َشود و روز گذشته نیز جلسه‌ای ویژه با حضور دستگاه‌های عضو ستاد بحران در استانداری البرز تشکیل شد.

مهرور ادامه داد: در جلسه فوق تصمیمات خوبی در خصوص ایمن‌سازی حاشیه جاده چالوس و همچنین ایمن‌سازی حریم رودخانه کرج و دریاچه‌های سد طالقان و سد کرج اتخاذ شد و دستگاه‌های اجرایی موظف شدند که این مصوبات را در مدت مشخصی عملیاتی کنند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مردم نیز باید احتیاط کرده و به عنوان نمونه رودخانه کرج و دریاچه سدهای کرج و طالقان به هیچ عنوان مناسب شنا نیست و علیرغم توصیه‌های مکرر باز هم شاهد هستیم که برخی از شهروندان در این مناطق اقدام به شنا می‌کنند که حادثه‌ساز است.

مدیرکل بحران استانداری البرز افزود: همچنین جاده چالوس اگرچه یک محور توریستی و بسیار زیبا است، اما جزو جاده‌های پرخطر دنیا به شمار رفته و از رانندگان انتظار داریم که در زمان تردد در این مسیر به ویژه در حاشیه دریاچه سد کرج قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار