کد خبر: ۲۴۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ 12 June 2016


دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز البرز از آغاز اجرای طرحی با هدف برخورد با البسه قاچاق در این استان خبر داد.

علی‌اکبر زارعی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین کالاهای قاچاق که آسیب جدی به تولید کننده داخلی وارد کرده و از سوی دیگر آسیب‌های جبران‌ناپذیر فرهنگی نیز به همراه دارد، مربوط به قاچاق البسه و پوشاک است.

وی تصریح کرد: متاسفانه البسه قاچاق از یک سو تولیدات داخلی را هدف قرار داده و از سوی دیگر با ورود غیرقانونی و بدون نظارت برخی از لباس‌ها و پوشاک، به طور خودکار نوعی فرهنگ پوشش‌ وارد کشور می‌شود که با اعتقادات مردم ما در تضاد است.

دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز گفت: به طور قطع بسیار از البسه که برخی اوقات در بازار مشاهده می‌کنیم، از مبادی رسمی و با اخذ مجوزهای قانونی وارد نشده و به هیچ عنوان مناسب فرهنگ و جوانان مومن و مسلمان ما نیست و مردم نیز به عرضه این نوع پوشاک انتقاد جدی دارند.

زارعی‌نژاد گفت: در همین راستا طرح برخورد با البسه قاچاق و پوشاکی که به صورت غیرقانونی و غیرمجاز وارد استان شده، در دستور کار دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار دارد.

وی بیان داشت: با توجه اینکه استان البرز پل ارتباطی پایتخت به شمار می‌آید، نظارت بر محورهای برون‌شهری استان، منجر به کاهش ورود کالاهای قاچاق به تهران نیز می‌شود و به همین دلیل از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز در ادامه به یکی از کشفیات مهم در حوزه مبارزه با پوشاک قاچاق اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر ماموران به یک دستگاه خودرو که در مسیر قزوین به تهران در حال حرکت بود مشکوک شدند که در بازرسی از این خودرو مقادیر قابل توجهی البسه قاچاق شناسایی کشف شد.

زارعی‌نژاد افزود: در این خودرو بیش از 625 ثوب البسه قاچاق کشف شد که قاچاقچیان قصد داشتن این لباس‌ها را به استان تهران و پایتخت منتقل کنند.

وی اظهار داشت: ارزش ریالی این محموله بالغ بر 62 میلیارد ریال است که اکثر آن را البسه زنانه تشکیل می‌دهند و پرونده فوق در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار