کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛
جزئیات عامل حمله شب گذشته اورلاندو آمریکا، واکنش رئیس جمهور آمریکا و یک سناتور این کشور به حمله تروریستی دیروز، سفر جانشین ولیعهد عربستان به آمریکا، احتمال تغییر در وضعیت «عبدالله اوجالان» و شرط برنی سندرز برای حمایت از هیلاری کلینتون، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۴۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 13 June 2016


واکنش‌ها به حمله تروریستی «اورلاندو»/ شرط سندرز برای اعلام حمایت از کلینتونجزئیات عامل حمله شب گذشته اورلاندو آمریکا، واکنش رئیس جمهور آمریکا و یک سناتور این کشور به حمله تروریستی دیروز، سفر جانشین ولیعهد عربستان به آمریکا، احتمال تغییر در وضعیت «عبدالله اوجالان» و شرط برنی سندرز برای حمایت از هیلاری کلینتون، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. 

واکنش‌ها به حمله تروریستی «اورلاندو»/ شرط سندرز برای اعلام حمایت از کلینتون

به گزارش «تابناک»، حمله تروریستی روز گذشته در اورلاندو آمریکا و واکنش ها نسبت به آن، مهمترین موضوعی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. «واشنگتن پست» جزئیاتی از عامل این حمله را منتشر کرده و می نویسد، به گفته پلیس آمریکا، مردی که نیمه شب یکشنبه به وقت آمریکا به یک باشگاه شبانه در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا حمله کرد و 20 نفر را کشت، «عمر متین» نام دارد و افغان تبار است. متین سال 1986 به دنیا آمده، شهروند آمریکاست و پدر و مادری افغان دارد و برخی رسانه ها هم مدعی شده اند، این فرد با داعش در ارتباط بوده است. وی در هنگام حمله به یک باشگاه خوش گذرانی شبانه در شهر اورلاندو ایالت فلوریدا، کاملاً مسلح بود و از جمله یک سلاح رگبار و ابزار انفجاری به همراه داشت. همچنین گفته می شود که عمر متین، مهاجم کلوب شبانه اورلاندو، با همسرش رفتاری خشونت آمیز داشت. همسر سابق او به واشنگتن پست گفته است که او فردی بی ثبات بود.

واکنش‌ها به حمله تروریستی «اورلاندو»/ شرط سندرز برای اعلام حمایت از کلینتون

«آسوشیتدپرس» اظهارات رئیس جمهور آمریکا را درباره واقعه دیروز بازتاب داده است. باراک اوباما ساعاتی پس از کشتار همجنس گرایان در یکی از کلوب‌های اورلاندو گفت، انگیزه عامل این حمله هنوز مشخص نیست. وی اظهار داشت: «امروز، آمریکایی‌ها در غم قتلی وحشیانه‌ و کشتاری وحشتناک اند که ده‌ها انسان بی‌گناه را به کام مرگ کشاند. ما در کنار مردم اورلاندو می‌مانیم». وی افزود: «تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است، ولی فعلاً به این نتیجه رسیده‌ایم که این اقدامی تروریستی و ناشی از نفرت بوده است». رئیس‌جمهور آمریکا گفت، پیش از این نشست خبری، با رئیس اف‌بی‌آی و مشاوران امنیت ملی خود جلسه داشته و مأموران اف‌بی‌آی در محل جنایت حاضرند و رهبری تحقیقات جنایی را بر عهده دارند. اوباما همچنین گفت: «دستور داده‌ام که از هیچ تلاشی فروگذار نشود تا ارتباطات و یا الهام‌گیری این قاتل از گروه‌های تروریستی مشخص شود». 

واکنش‌ها به حمله تروریستی «اورلاندو»/ شرط سندرز برای اعلام حمایت از کلینتون

خبرگزاری «رویترز» موضع یک سناتور آمریکایی را درباره کشتار اورلاندو بازتاب داده که از کنگره آمریکا خواسته قانون جدیدی درباره کنترل سلاح در آمریکا تصویب کند و تأکید کرده، کنگره در صورت کوتاهی در این زمینه، شریک جرم کشتار بعدی خواهد بود. دیک داربین، سناتور ایالت «ایلینویز» گفت: «ما قدرت اقدام در این زمینه را داریم و باید اقدام کنیم». وی افزود: «واقعیت این است که ما به افراد خطرناک در آمریکا اجازه می دهیم سلاح خریداری کنند و این وضعیت باید تغییر کند». سناتور داربین تأکید کرد: «کنگره آمریکا در روزهای آینده باید در برابر نفرت، تروریسم و خشونت مسلحانه موضع گیری و اقدام کند». وی همچنین با بیان اینکه باید تصمیم بگیریم در این خصوص چه می خواهیم انجام دهیم، در کنایه ای به کنگره آمریکا، افزود: «البته دست روی دست گذاشتن و کاری انجام ندادن هم برای خودش تصمیمی است»! 

واکنش‌ها به حمله تروریستی «اورلاندو»/ شرط سندرز برای اعلام حمایت از کلینتون

در میان دیگر مطالب، سفر جانشین ولیعهد عربستان سعودی به آمریکا مورد توجه برخی مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. بر اساس گزارش «المنار»، محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان، برای دیدار با مقامات آمریکایی عازم آمریکا شد. قرار است پسر شاه سعودی با باراک اوباما رئیس جمهور، اشتون کارتر وزیر دفاع و چند تن از مسئولان دولت آمریکا دیدار کند. منابع رسانه‌ای عربستانی می گویند، جانشین ولیعهد عربستان با اوباما و سایر مقامات دولتی این کشور، درباره بحران های منطقه به‌ ویژه بحران سوریه گفت وگو خواهد کرد. این منابع گفتند که عربستان از نقش منفی آمریکا در بحران سوریه ناراحت است و خواستار توقف دخالت روسیه در سوریه و مذاکراتی جدی برای حل مشکل این کشور است. به‌ گفته این منابع، محمد بن سلمان در نیویورک با رؤسای شرکت ها و بنگاه های اقتصادی آمریکا دیدار خواهد کرد.

واکنش‌ها به حمله تروریستی «اورلاندو»/ شرط سندرز برای اعلام حمایت از کلینتون

احتمال حصول تغییر در وضعیت رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه، موضوعی است که روزنامه «الحیات»به آن پرداخته است. به نوشته این روزنامه، منابع آگاه اعلام کردند، مسئولان ترکیه‌ای اقداماتی را در جزیره امرالی در دریای مرمره آغاز کرده‌اند که حکایت از انتقال رئیس حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) از حبس انفرادی به حبس خانگی در ماه‌های آتی دارد. این اقدام عرصه را برای دیدارها و گفت وگوهای رسمی با آنکارا باز می‌کند. منابع خاطرنشان کردند که این اقدام در راستای محک زدن برقراری آتش‌بس با حزب کارگران کردستان ترکیه صورت می‌گیرد که وارد جنگی علیه ارتش این کشور شده است. مقامات ترکیه‌ای گسترش بندر در جزیره امرالی و ساخت مراکز ایست‌ بازرسی جدید و ساخت و ساز‌های مسکونی را آغاز کرده‌اند که این اقدامات با هدف انتقال اوجالان از حبس انفرادی به حبس خانگی در این جزیره برای انجام گفت و گویی گسترده‌تر با او صورت گرفته است.

واکنش‌ها به حمله تروریستی «اورلاندو»/ شرط سندرز برای اعلام حمایت از کلینتون

در نهایت، خبر دیدار دو نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با یکدیگر، مورد توجه پایگاه اینترنتی «پولیتیکو» قرار گرفته است. به نوشته این سایت، برنی سندرز، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آتی آمریکا، قرار است سه شنبه شب هفته جاری با هیلاری کلینتون نامزد هم حزبی خود دیدار نماید و ضمن رایزنی، در زمینه مواضع سیاسی‌ و ادامه حمایت از کلینتون تصمیم گیری کند. سندرز گفته: «می‌خواهم ببینم در زمینه این‌که آیا ما می‌توانیم برنامه انتخاباتی قوی و مترقی داشته باشیم یا خیر و یا اینکه تصمیم‌های دیگری اتخاذ نمایم، رایزنی نماییم». برنی سندرز در پایان گفت: «اجازه دهید بگویم من هر کاری که از دستم برآید انجام می‌دهم تا مطمئن شوم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نخواهد شد». وی همچنین شرط حمایت خود از کلینتون را عزم راسخ او به برخورد با بحران های حقیقی کشور بخصوص نظام مالی آمریکا دانسته است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار