مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: امسال تلاش ما این است که تمام مطالبات فرهنگیان آذربایجان غربی پرداخته شود به همین منظور 130 میلیارد تومان برای پرداخت این بدهی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۲۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 19 April 2015

سید فریدون مصطفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: امسال تلاش ما این است که تمام مطالبات فرهنگیان پرداخته شود به همین منظور 130 میلیارد تومان برای پرداخت بدهی آنان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، رتبه‌بندی معلمان از طرف دولت پذیرفته شده و هزار و 350 میلیارد تومان برای شش ماه اول سال اعتبار تأمین شده است.

مصطفوی اصلی‌ترین مطالبات فرهنگیان را استخدام فرزندان‌شان عنوان کرد و گفت: 14 درصد ضریب رشد معلمان در سال جاری است؛ دولت با استخدام 5 هزار نیروی تازه کار موافقت کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: 180 نفر از فرهنگیان غیرسیاسی که دغدغه‌ای جز پرداختن به مسایل و مشکلات فرهنگیان را ندارند، خواستار درایت و اهتمام در مدیریت امور فرهنگیان هستند.

وی به اختصاص 104 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به فرهنگیان در سال تحصیلی جاری اشاره و اظهار کرد: تلاش ما این است که مطالبات فرهنگیان پیگیری شده و به موقع پرداخت شود.

این مسئول به تعداد بازماندگان از تحصیل در استان اشاره و اعلام کرد: از هزار و 591 نفر از دانش‌آموزانی که امکان ادامه تحصیل نداشته‌اند، بیشترین آن‌ها دخترانی هستند که به دلیل ازدواج کردن امکان ادامه تحصیل نداشته‌اند.

مصطفوی ادامه داد: در جلسه اولیاء و مربیان این مسئله به عنوان فرهنگ مانع از ازدواج بررسی شده است و در حال حاضر در استان ما ازدواج مانع از ادامه تحصیل نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار