کد خبر: ۲۴۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 20 June 2016


معاون اداری، مالی و برنامه ریزی فرمانداری فردیس گفت که مناسب سازی اماکن عمومی و معابر فردیس برای معلولان ،افراد سالمندان و جانبازان باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا،محمد مجرد عصر یکشنبه در نشست ستاد مناسب سازی پیاده روهای شهرستان فردیس در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: معلولین بخشی از جامعه ما را تشکیل می دهند که از سوی مسئولان و همه افراد جامعه باید مورد حمایت قرار گرفته و فرهنگ ایجاد فضای مناسب برای تردد معلولین در جامعه نهادینه شود.

وی در ادامه افززود: بخشی از جمعیت کنونی که در سنین میانسالی قرار دارند در سال های آتی جمعیت سالخورده را تشکیل می دهند که نیازمندبه امکانات خاصی در شهر می باشند که باید تأمین آنها مورد توجه ویژه اعضای این ستاد قرار گیرد.

وی اظهار کرد: باید کار مناسب سازی محیط ها و ساختمان های اداری در سطح شهرستان صورت گیرد، چرا که در برخی از موارد افراد معلول و سالمند در مراجعه به این ادارات با مشکلات متعددی همراه هستند.

مجرد گفت: با توجه به معیارهای شهر سالم باید تلاش کنیم تا معلولان در سطح شهر با آسایش و امنیت بیشتری رفت و آمد کنند و توجه لازم را به این افراد داشته باشیم.

وی ضمن تأکید بر استفاده از مشارکت های مردمی در ستاد مناسب سازی افزود: تأسیس NGO ها و تشکل های مردمی و مشارکت آنها در ستاد مناسب سازی در شناخت نیازهای معلولان شهرستان فردیس، پیگیری مطالبات آنها از مسئولان ذیربط و ارائه راهکارهای عملی نقش مؤثری در اجرای برنامه های این ستاد خواهند داشت.

کارشناس مناسب سازی استان البرز و عضو کمیته فنی استانداری نیز در این نشست گفت: 27هزار معلول و 10 هزار و 400 جانباز در البرز وجود دارد و البرز در زمینه مناسب سازی جزو استان های پیشرو است در این زمینه و اقدامات بسیاری صورت گرفته ، ولی متأسفانه معلولان ما همچنان با مشکل تردد در خیابان ها، ادارات و اماکن عمومی روبرو هستند.

رضا ارجمندنیا افزود: رعایت استانداردسازی در مبلمان شهری، اماکن و ادارات توسط شهرداریها ضروری است .

وی افزود: رعایت استانداردهای لازم، مناسب سازی را نیز در برخواهد داشت که کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

ارجمندنیا اظهار کرد: از آنجا که مناسب سازی معابر از طریق معاونت های مختلف شهرداری صورت می گیرد و این مسئله موجب بروز مشکلاتی از قبیل اجرای ناقص مناسب سازی معابر می شود تشکیل کمیته ای در ستادمناسب سازی متشکل از معاونت های مختلف شهرداری ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ سازی و آموزش از طریق رسانه های تصویری بسیار مؤثر و نتیجه بخش است ، از عدم همکاری صدا و سیما در ستاد مناسب سازی گلایه کرد و گفت: طبق قانون صدا و سیما موظف به تولید و پخش برنامه های تبلیغی برای ارتقای آگاهی عمومی در زمینه مناسب سازی اماکن عمومی برای افراد معلول است؛ در حالیکه که این سازمان در خصوص وظیفه ذاتی خود، اطلاع رسانی و آموزش، کوتاهی می کند و بازهم در جلسه حضور ندارد.

شهرستان فردیس بیش از سه هزار و 700 معلول دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار