کد خبر: ۲۴۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰ 21 June 2016


دادستان کرج با اشاره به افزایش جرایم سرقت در کرج گفت: از مجموع جرایم سرقت‌ها، سرقت از خودرو 50 درصد سرقت‌ها را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حاجی رضا شاکرمی بعد از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیاری از سارقان حبس کشیده به محض ورود به جامعه مجدد به زندان برمی‌گردند.

وی ادامه داد: براساس آمار موجود بیش از90 درصد زندانیان بیکار بوده و یا شغل‌های کاذب دارند.

دادستان کرج، میانگین سنی زندانیان را حوزه سرقت 18 الی 30 سال عنوان کرد و گفت: سرقت از خودروها بیش از 50 درصد جرایم حوزه سرقت را به خود اختصاص داده است.

وی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات در این حوزه ساخت و احداث پارکینگ‌ها در سطح شهر است که بتوانیم کنترل و نظارت بیشتری را در کاهش میزان اینگونه سرقت‌ها انجام دهیم.

شاکرمی بیان کرد: در این حوزه شهرداری‌ها می‌توانند در یک برنامه‌ای مشخص تعداد پارکینگ‌ها را با افزایش مواجه کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کمتر از 10 درصد از جرایم کشور علیه اموال است، ‌گفت: متأسفانه وجود مشکلات اقتصادی و نبود کار ثابت، این حوزه از جرایم را با افزایش مواجه کرده است که لازم است تدابیر و کارشناسی‌های اساسی انجام شود.

دادستان کرج خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه قتل عمد با کاهش 50 درصدی مواجه بودیم که از مجموع قتل‌های رخ داده 3 نفر از قاتلان و دو نفر از مقتولان اتباع افغانی بودند.

وی عمده سلاح‌های آلت قتاله را استفاده از سلاح‌های سرد عنوان کرد و بیان داشت: اکثر قتل‌های اتفاق افتاده در اختلاف‌های خانوادگی، نزاع و رابطه نامشروع بوده است.

شاکرمی، بخشی دیگر از سخنان خود را به کشفیات مواد مخدر در استان البرز اختصاص داد و بیان داشت: سال گذشته 7 تن و 323 کیلو مجموع کشفیات موادمخدر در استان البرز بوده است.

به گفته وی، در این راستا و در سال گذشته 12 هزار و 960 نفر در حوزه مواد مخدر دستگیر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار