به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی در جلسه ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی که با حضور رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، کهوریان معاون امور عمرانی استاندار، عطاپور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سردار اصلانی فرمانده انتظامی استان و سایر اعضای این ستاد در محل استانداری برگزار شد، خواستار  ورود جدی تر و فعال تر دستگاههای استانی در جهت مقابله و مدیریت آسیب های اجتماعی شد.

وی در این ارتباط اظهار داشت: باید از ظرفیت های موجودی که در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بویژه در بحث اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و... وجود دارد، به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و در صورت کمبود امکانات نیز برای ارتقای ظرفیت و امکانات تلاش کنیم.

سعادت با بیان اینکه مقابله موثر با آسیب های اجتماعی، نیازمند برنامه ریزی های اصولی و کارهای اساسی است نیز گفت: از تمامی دستگاههای عضو ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی انتظار می رود در اسرع وقت، طرح ها و برنامه های کارشناسی خود را در این خصوص به دبیرخانه ستاد ارائه کنند تا بتوانیم با تصویب برنامه ها و تامین اعتبار اجرایی آنها در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، آنها را وارد فاز عملیاتی کنیم.

وی همچنین ضرورت فعال تر شدن حوزه های فرهنگی، آموزشی و دانشگاهی استان برای مقابله با آسیب های اجتماعی مختلف را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید دستگاهها و نهادهای فرهنگی و آموزشی استان بر روی اقداماتی مانند ارائه مشاوره به جوانان در خصوص راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی مختلف و تحکیم بنیان خانواده ها برنامه ریزی های اساسی انجام دهند.

ایجاد اشتغال برای جوانان، توسعه مراکز ورزشی ارزان قیمت، تشویق جوانان به ازدواج، استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد در جهت مقابله با آسیب های اجتماعی، ارائه آموزش های مورد نیاز به جوامع هدف، افزایش مراکز ترک اعتیاد، ساماندهی و گسترش خدمات در مناطق حاشیه ای و توجه به آسیب های اجتماعی موجود در مدارس از دیگر پیشنهادات و موارد مطرح شده توسط اعضای ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی در این جلسه بود که پیگیری موارد مطروحه مورد تاکید مقام عالی استان نیز قرار گرفت.