کد خبر: ۲۵۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 22 June 2016


معاون استاندار البرز گفت: اعتبارات ملی مبارزه با آلودگی هوا در البرز افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، هیربد معصومی در جلسه شورای اداری استان البرز که عصر امروز با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به وضعیت استان از لحاظ وسعت، جمعیت و پسماند استان البرز، اظهار داشت: به‌صورت روزانه یک‌هزار و 700 تن پسماند عادی، 5هزار تن نخاله ساختمانی، 8 تن زباله بیمارستانی از 16 بیمارستان و 3.5 تن زباله مراکز درمانی و بهداشتی در استان البرز تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه 100 تن پسماند صنعتی در البرز تولید می‌شود، افزود: از جمله مهم‌ترین اقدامات در 2 سال قبل، 22 جلسه کارگروه مدیریت پسماند و 8 جلسه اختصاصی برای پیگیری مصوبات مربوط به آن بوده است.

وی با ابراز اینکه مرکز مدیریت پسماندهای استان البرز در منطقه حلقه‌دره است، گفت: راه‌اندازی واحد کمپوست با ظرفیت 250 تن روزانه، احداث واحد بازیافت پلاستیک با ظرفیت 50 تن، صدور مجوز استقرار کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی از جمله اقدامات انجام شده است.

معصومی با اعلام اینکه خانم ابتکار جابه‌جایی محل دفن زباله در البرز را منتفی کرده است، افزود: ساماندهی مرکز فعلی دفن زباله و جنگل‌کاری به‌وسعت 50هزار هکتار جزو اولویت‌های کاری استانداری البرز است.

وی با اظهار اینکه در استان البرز 2 منبع محرک و ثابت آلودگی هوا وجود دارد، گفت: 20 درصد ترافیک کشور در البرز وجود دارد و در 25 اسفند سال 94 تا 13 فروردین سال جاری 29 میلیون خودرو از البرز عبور کرده است که ما توقع استفاده از اعتبارات ملی را برای کاهش آلودگی هوا داریم.

معصومی با بیان اینکه 50 هزار خودروی فرسوده در البرز وجود دارد، افزود: منابع ثابت آلودگی شامل نفت، گاز، نفت‌کوره‌ای و گاز طبیعی است.

وی با یادآوری اینکه در سال 94، 254 روز سالم، 109 روز ناسالم و 2 روز بسیار ناسالم هوایی در البرز وجود داشته است، گفت: 15 جلسه کارگروه با 5 جلسه اضطراری برای آلودگی هوا در استانداری تشکیل شده است.

معصومی با ابراز اینکه بنزین یورو4 از سال 93 در کرج توزیع شده است، افزود: احیای باغ سیب، واگذاری هزار هکتار اراضی دولت به شهرداری کرج برای فضای سبز از سلسله اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار