کد خبر: ۲۵۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 25 June 2016


استاندار البرز گفت: مجموعا 31 خطر و حادثه غیرمترقبه شناسایی شده است که البرز زمینه مواجه شدن با 21 مورد از آنها را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، سیدحمید طهایی، در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری که امروز پنجشنبه (سوم تیر ماه)در سالن شهدای دولت برگزار شد گفت: مجموعا 31 خطر و حادثه غیرمترقبه شناسایی شده است که البرز زمینه مواجه شدن با 21 مورد از آنها را دارد.

طهایی افزود: دستگاه‌های دولتی برای مقابله با بحران و حوادث وظیفه سنگینی بر عهده دارند؛ از همین رو ابتدا باید بحث مهم آموزش در مدیریت بحران فراگیر شود.

وی به حوادث اخیری که در البرز رخ داد، اشاره و تصریح کرد: سال گذشته البرز هم با سیل هم بهمن و هم آتش‌سوزی مواجه شد.

طهایی افزود: سیل سیجان یکی از این حوادث بود که ساخت و سازها و پل‌های غیرمجاز شدت آن را افزایش داد.

نماینده عالی دولت در استان البرز بر اهمیت آموزش مدیریت بحران تاکید و اعلام کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت بحران مسئله مهمی است و امیدواریم از مدیران کشوری به مدیران استانی سرایت پیدا کند.

این مسئول به پتانسیل البرز در وقوع حادثه اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از استان البرز کوهستانی است و جاده‌های ملی و مهمی در این منطقه وجود دارد که بستر حضور گسترده مردم به البرز را فراهم می‌کند؛ تمامی این موارد سبب شده البرز محل بروز حوادث مختلف باشد.

طهایی اضافه کرد: دو سد امیرکبیر و طالقان در استان البرز، واقع شده است که بسیاری از مردم ناآگاهانه در این دو سد شنا می‌کنند.

استاندار البرز با اعلام اینکه برخی بی‌احتیاطی‌ها منجر به غرق شدن افراد در این دو سد شده است، گفت: استان البرز غریق نجات ندارد؛ به همین دلیل امیدواریم این موضوع توسط مسئولان سد مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

این مسئول بر لزوم تامین منابعی برای مدیریت بحران در مواقع ضروری تاکید و اعلام کرد: آمار حوادث در محورهای مواصلاتی و جاده‌های استان البرز بیشتر از توان مسیرهاست.

وی در پایان از لزوم تدوین طرح جامع خطرپذیری استان گفت و خاطرنشان کرد: راه اندازی بیمارستان صحرایی در البرز به صورت ویژه در نظر گرفته شده اما هنوز جایی برای آن تعیین نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار