کد خبر: ۲۵۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 27 June 2016


فرماندار شهرستان ساوجبلاغ بر نقش مشارکت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، ابوالقاسم پالیزگیر ظهر امروز در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که در این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: باید از تمام توان و ظرفیت خود برای کاهش این معضل استفاده کرده و آگاهی و آموزش را نیز در رأس امور قرار دهیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات ما در سال‌جاری برای کاهش معضل اعتیاد در این شهرستان شناسایی و جمع‌آوری خرده فروشان است که می‌تواند گامی مهم در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی محسوب شود.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت: تعامل و مشارکت تمامی دستگاه‌ها و به‌کارگیری توان و ظرفیت دستگاه‌های خدمات رسان نیز از مهمترین مواردی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

پالیزگیر خاطرنشان کرد: حضور معتادان در جامعه خود آسیب جدی برای دیگر افراد به شمار می‌رود و هر چند باید با این افراد مانند یک بیمار برخورد کرد اما جمع‌آوری این افراد یکی از مهمترین اقدامات باید از سوی دستگاه‌های ذیربط واقع شود.

وی تأکید کرد: برای مبارزه با معضل اعتیاد باید این مهم را اجتماعی کنیم و در این راستا از توان روحانیان، فرهنگیان، دانشجویان و هنرمندان نیز استفاده کنیم.

فرماندار ساوجبلاغ ادامه داد: همه مردم و به ویژه نسل جوان و نوجوان باید از خطرات استفاده از این بلای خانمانسور آگاهی یافته تا ناخواسته وارد این دام گرفتار نشود.

وی گفت: هم‌اکنون بسیاری از افراد دربند در این شهرستان را افراد معتاد و قاچاقچی تشکیل می‌دهد، بنابراین بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی و مقابله با این پدیده شوم را باید به عنوان یکی از مهمترین موارد مورد توجه قرار گیرد.

پالیزگیر در بخشی دیگر از سخنان خود از اجرای طرح‌های پاکسازی در این شهرستان خبر داد و افزود: 110 مرحله طرح‌های پاکسازی در این شهرستان انجام شده است که در این رابطه 150 قاچاقچی و 950 نفر معتاد پرخطر شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته وی در این رابطه همچنین 4 باند مخوف توزیع مواد مخدر نیز منهدم شد و197 کیلوگرم مواد پیش‌ساز مخدر نیز کشف شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار