کد خبر: ۲۵۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ 02 July 2016


استاندار البرز با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی بسر می‌بریم، گفت: از وزرا انتظار می‌رود برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث مقاوم سازی اقتصاد کشور، اختیارات بیشتری به مدیران منطقه‌ای تفویض کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سیدحمیدطهایی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز که پیش از ظهر امروز در استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: مدیران بعنوان قائم مقام وزیر با تبدیل سیاست تمرکز گرایی به تمرکز زدایی، اختیارات فراتری را به مدیران منطقه‌ای واگذار کنند تا این مسئولان نیز با دست بازتری تصمیم‌گیری داشته باشند.

وی با بیان اینکه تجربه واگذاری اختیارات را در شرایط جنگ علیه کشورمان تجربه کرده‌ایم و خوب امتحان پس داده‌ایم، افزود: ما مکلف به اجرای برنامه‌های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در جهت رونق و توسعه اقتصادی کشور هستیم، بر این اساس تا جایی که امکان‌پذیر باشد موانع را برای تحقق منویات معظم‌له کنار می‌زنیم.

استاندار البرز تصریح کرد: مدیریت‌های منطقه ای جزئی از بخش کلان وزارتخانه‌ها محسوب می‌شوند به همین منظور انتظار می‌رود که وزرا با واگذاری اختیارات بیشتر امکان توسعه استانها را نیز فراهم آورند.

طهایی افزود: هیچ تعللی در اجرای امور و تصمیم‌گیری‌ها در استان مورد اغماض قرار نمی گیرد و عملکرد تمام بخش‌ها در دستگاه‌های اجرایی اعم از مدیران و کارشناسان تحت کنترل قرار دارد.

وی ادامه داد: شرایط امروز کشور به نحوی است که از رهبر معظم انقلاب اسلامی تا رئیس جمهور و سران قوا، بنا را بر اجرای راهبردهای اقتصاد مقاومتی پایه‌گذاری کرده‌اند.

طهایی تاکید کرد: توسعه علمی و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان و گسترش پارک علم وفناوری از برنامه‌های در دست اقدام ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان البرز است که با کمک بخش خصوصی و امتیاز نزدیکی به تهران درصدد افزایش ظرفیت‌ها هستیم.

وی یادآور شد: امسال تنها سالی است که با هدف توسعه و رونق کشور در جهت حمایت از تولید و چرخه اقتصاد در تلاش هستیم و دولت بسته‌های حمایتی را در نظر گرفته تا شرکت‌های خارجی و داخلی و علوم دانش‌بنیان را توسعه دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار