کد خبر: ۲۵۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ 03 July 2016

.

سیدحمید طهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج گفت: براساس قانون هر شهر و یا شهرستان باید شورای شهر و شهرداری مستقل داشته باشد.

وی تصریح کرد: استان البرز به دلیل تازه تاسیس بودن و شرایط پیش از تشکیل استان مستقل، در این حوزه مشکلاتی داشت که در این دولت برای رفع آنها و نواقص اقدامات جدی صورت گرفته است.

عالی‌ترین نماینده دولت در استان البرز گفت: یکی از این مسائل مربوط به شهرستان فردیس است که هنوز شورای شهر و شهرداری مستقل ندارد.

طهایی افزود: علت این است که فردیس پس از تشکیل رسمی استان البرز از کرج جدا و به صورت مستقل در تقسیمات کشوری به عنوان یک شهرستان شناخته شده است.

وی تصریح کرد: پیش از این مسائل مربوط به مدیریت شهری فردیس با تلاش شهرداری منطقه سه و 10 شهرستان کرج انجام می‌شد و هم‌اکنون نیز همین روال ادامه دارد.

استاندار البرز گفت: پس از تشکیل رسمی شهرستان فردیس و انتصاب فرماندار برای این شهرستان، یکی از خواست‌های به حق مردم داشتن شورای شهر و شهرداری مستقل بود.

طهایی ادامه داد: این موضوع در مکاتبات فرماندار فردیس بارها مورد اشاره قرار گرفته است و استانداری نیز با توجه به اینکه قانون تکلیف می‌کند که شهرستان‌ها باید شهرداری و شورای شهر مستقل داشته باشند، این موضوع را با جدیت پیگیری کرد.

وی افزود: موضوع به صورت رسمی به وزارت کشور اعلام و وزارت کشور نیز با صدور دستورالعمل و ابلاغیه‌ای دستورات لازم برای تحقق خواست مردم را صادر کرد.

عالی‌ترین نماینده دولت در استان البرز تصریح کرد: برای تحقق این مهم باید انتخابات شورای شهر برگزار شود و با توجه به اینکه در سال آینده انتخابات شوراها به صورت سراسری در کشور برگزار می‌گردد، در شهرستان فردیس نیز این انتخابات برپاخواهد شد.

طهایی در پایان گفت: بنابراین در سال آینده نخستین شورای شهر فردیس با انتخاب نمایندگان به صورت مستقیم از سوی مردم تشکیل و پس از آن اقدامات لازم برای تشکیل شهرداری مستقل نیز انجام خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار