کد خبر: ۲۵۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 04 July 2016


فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه ایستگاه کردان(معروف به اقدسیه) پس از انقلاب به صورت متروکه رها شده است گفت: احیا این ایستگاه می‌تواند در خدمت رسانی به حدود 100 هزار نفر از اهالی حاضر در مناطق چهارباغ، کوهسار و گلسار بسیار مفید باشد.

ابوالقاسم پالیزگیر در گفت و گو با خبرنگار ایسنامنطقه البرز، گفت: حدود 40 سال پیش در این نقطه روستایی وجود داشت که پس از انقلاب و تخلیه این روستا، ایستگاه کردان که به اقدسیه معروف است نیز رها و متروکه شد.

وی به وجود مصوبه هیات وزیران برای ایستگاه کردان اشاره کرد و افزود: پیگیری‌های لازم برای راه اندازی این ایستگاه انجام شده است تا قطار هشتگرد-تهران در این نقطه نیز توقف داشته باشد.

پالیزگیر خاطرنشان کرد: در صورتی که این ایستگاه احیا شود مردم چهارباغ، کوهسار، گلسار و کارگران و کارکنان مجموعه شرکت‌هایی که در این منطقه وجود دارد می‌توانند از آن استفاده کنند.

فرماندار ساوجبلاغ به اتخاذ برنامه‌هایی برای تبدیل ایستگاه اقدسیه به پایانه باری اشاره کرد وگفت: این موضوع در دستور کار قرار دارد اما پیش از آن باید ابنیه و امکاناتی ساخته شود که در توان ما نیست.

این مسئول از موافقت راه آهن جمهوری اسلامی با این موضوع خبر داد و افزود: کمبود اعتبارات می تواند از طریق بخش خصوصی جبران شود؛ از همین رو احیا و توسعه ایستگاه اقدسیه می‌تواند به بخش خصوصی واگذار شود.

وی در توضیح پتانسیل های ایستگاه اقدسیه اضافه کرد: حدود 60 تا 70 هزار نفر در حوزه این ایستگاه ساکن هستند؛ طبق برآوردهای انجام شده ایستگاه اقدسیه می‌تواند 100 هزار نفر را تحت پوشش خود قرار دهد.

پالیزگیر با بیان اینکه در ابتدا فقط 200 تا 300 نفر از ایستگاه هشتگرد استفاده می‌کردند اما اکنون این جمعیت افزایش چشمگیری داشته است گفت: ایستگاه اقدسیه نیز می تواند چنین وضعیتی داشته باشد.

فرماندار ساوجبلاغ در پایان گفت: کاهش ترافیک اتوبان و جاده قدیم، بهبود کیفیت هوا و کاهش آلودگی، سهولت در جابجایی و کاهش هزینه های حمل و نقل از مهمترین دستاوردهای احیا ایستگاه اقدسیه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار