کد خبر: ۲۵۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 04 July 2016


مسئولان استان البرز پیش بینی کرده اند که 450 هزار خودرو در استان در تعطیلات سه روزه عید سعید فطر صورت گیرد و به همین منظور مدیران حوزه حمل ونقل، ترافیک درون شهری و برون شهری در شورای ترافیک این استان با نشستی ویژه تمهیدات لازم را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز روز دوشنبه در نشست هماهنگی مربوط به تعطیلات عید سعید فطر، گفت: 15 درصد حجم خودورهای عبوری استان البرز مربوط به جاده چالوس است و ضرورت دارد امکانات لازم برای سفرخوش مردم فراهم شود.

هیربد معصومی افزود: نصب دوربین در محورهای مواصلاتی استان باید دراین زمینه مورد توجه قرار گیرد چراکه این کنترل هوشمند نگاه امروز دنیاست و باید به این سمت پیش برویم که به جای افزایش عِده، از طریق دوربین های نظارتی مدیریت ترافیک برون شهری داشته باشیم.

وی ادامه داد: براساس مکاتبه وزارت کشور با معاونان عمرانی استانها، استان البرز به جهت قرار گیری در مسیر استانهای مواصلاتی کشور از اهمیت منحصربفردی برخوردار است.

معصومی با اشاره به 29 میلیون تردد در ایام تعطیلات نوروز سالجاری گفت: این در شرایطی است که امکانات پلیس راه البرز در حد استانهایی مانند سمنان، یزد، خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه البرز در این زمینه از امکانات ویژه ای نیز برخوردار نیست، افزود: در وضعیت عادی نیز روزانه شاهد 200 هزار تردداز راه های این استان هستیم.

معاون استان در ادامه با تأکید بر مدیریت ترافیک راه ها از مجرای هوشمند سازی اظهار کرد با نصب دوربین ها و کنترل هوشمند، می توان بحث ترافیک برون شهری را به نحو مطلوبی مدیریت کرد.

معصومی گفت: وجود دوربین در مسیر راه های مسافران عاملی بازدارنده از بروز تخلف محسوب می شود، بنابراین باید سعی کنیم که به سمت هوشمند سازی حرکت کنیم که باید برای نصب دوربین در خارج از محدوده شهری استان باید تدبیر کنیم.

دراین نشست سایر مشکلات ترافیک درون شهری کرج از جمله طرح پارکومتر ، محدودیتهای ترافیکی پیش بینی شده برای مناسبت ها و تعطیلات با هدف کنترل بیشتر ترافیک ،ایجاد مناطق ویژه اسکان اضطرار مسافران مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار