کد خبر: ۲۵۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 05 July 2016


مدیرکل ستاد دیه استان البرز از آزادی 309 زندانی جرائم غیرعمد در این استان طی یک سال اخیر خبر داد.

محمدباقر مقدسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: قانون برای جرائم مختلف مجازاتی را پیش‌بینی کرده و هیچ فردی نمی‌گوید که یک نفر مجرم و گناهکار نباید مجازات شود.

وی افزود: مجازات نیز بر اساس احکام دین مبین اسلام و قوانین جاری کشور متفاوت و برای برخی از جرائم مجازات حبس در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ستاد دیه استان البرز تصریح کرد: در کشور پرونده‌هایی داریم که فرد یا افرادی به دلایل غیرعمد مرتکب تخلفاتی شده و تا زمانی که نتوانند دیه لازم را تأمین و پرداخت کنند، زندانی می‌شوند.

مقدسی گفت: تمام کارشناسان معتقدند که مجازات زندان در کنار آسیبی که به خود فرد مجرم و یا متهم وارد می‌کند، آسیب‌هایی نیز برای خانواده و اطرافیان وی و همچنین جامعه دارد.

وی بیان داشت: به عنوان نمونه فردی که دارای خانواده و چند فرزند کوچک و بزرگ است، به دلیل یک تصادف غیرعمد محکوم به پرداخت دیه می‌شود اما توانایی مالی پرداخت این مبلغ را نداشته و باید در زندان باشد.

مدیرکل ستاد دیه استان البرز افزود: طبیعی است که خانواده و فرزندان و همسر این فرد بیش از خودش آسیب می‌بیند و تبعات این آسیب در جامعه قابل مشاهده است.

مقدسی گفت: بر این اساس ستاد دیه در کل کشور و به ویژه استان البرز به دنبال شناسایی افرادی است که به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد محکوم به پرداخت دیه شده و توانایی این پرداخت را ندارند و هم‌اکنون در زندان هستند.

وی اظهار داشت: همچنین تلاش می‌کنیم با شناسایی افراد خیر و نیکوکار که خوشبختانه در کشورمان تعداد آنها اندک هم نیست، بودجه کافی برای رهایی این افراد و خانواده‌های آنها را فراهم کنیم.

مدیرکل ستاد دیه استان البرز گفت: طی یک سال گذشته با حمایت افراد خیر و نیکوکار استان البرز در مجموع 309 نفر با پرداخت جریمه و دیه در نظر گرفته شده، از زندان و تحمل حبس رهایی یافته و به کانون خانواده خود بازگشتند.

مقدسی تصریح کرد: در حال حاضر 290 نفر زندان دیگر شناسایی شده‌اند که در صورت تأمین دیه و مجازات نقدی آنها، می‌توانند به کانون خانواده بازگردند و در تلاش برای جلب مشارکت بیشتر خیرین در این راه هستیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری و تعامل بیشتر خیرین و افراد نیکوکار استان البرز هر چه سریع‌تر شرایط آزادی این افراد نیز فراهم شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار