کد خبر: ۲۵۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 09 July 2016


فرماندار ساوجبلاغ از شناسایی 1359 فرد بی‌سواد در این شهرستان خبر داد.

ابوالقاسم پالیزگیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی سال‌های گذشته علم و دانش در جهان پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته و پیشرفت‌های علمی حاصل شده در سه دهه اخیر، هرگز قابل مقایسه با شرایط علمی جهان طی یک قرن گذشته نیست.

وی تصریح کرد: به فضل الهی و با درایت مسؤولان ارشد نظام مقدس جمهوری و اسلامی و به ویژه درایت و بصیرت مقام عظمای ولایت، امروز ایران اسلامی در این حوزه حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته و دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر جهان به پیشرفت‌های علمی جوانان کشورمان اعتراف می‌کنند.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان ساوجبلاغ با تشریح شرایط و سابقه علمی این شهرستان گفت: ساوجبلاغ در طول قرن‌ها و دهه‌های متمادی بزرگان علمی بسیاری را به ایران و حتی جهان اسلام معرفی کرده است و در این حوزه جایگاه ممتازی دارد.

پالیزگیر بیان داشت: بنابراین زیبنده نیست که بگوییم در این شهرستان که دارای جایگاه علمی مناسبی بوده و بزرگان و دانشمندان بسیاری را تربیت کرده است، هنوز عده‌ای بی‌سواد هستند.

وی افزود: به طور قطع این افراد خودشان سستی کرده‌اند، چرا که سیاست‌ها و برنامه‌های سواد آموزی در کشورمان با جدیت بسیاری پیگیری شده و حتی مشوق‌های بسیار زیادی برای تحصیل افراد بی‌سواد در نظر گرفته شده است.

فرماندار ساوجبلاغ در پاسخ به این پرسش که چه تعداد بی‌سواد در این شهرستان سکونت دارند، گفت: با توجه به اینکه به طور کلی استان البرز و به ویژه شهرستان ساوجبلاغ یک منطقه مهاجرپذیر است، نمی‌توانیم آمار دقیقی در این حوزه داشته باشیم، چرا که ما هر روز با مهاجرت افراد جدید از دیگر استان‌ها و حتی اتباع خارجی روبه‌رو هستیم.

پالیزگیر اظهار داشت: اما با توجه به اینکه داشتن اطلاعات و آمار یک ضرورت برای برنامه‌ریزی است، تلاش‌های گسترده‌ای برای شناسایی افراد بی‌سواد در این شهرستان انجام شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار سال 90، 4227 فرد بی‌سواد در ساوجبلاغ سکونت داشتند که از این تعداد 2868 نفر طی این مدت تحت آموزش قرار گرفته و با سواد شدند.

نماینده عالی دولت در ساوجبلاغ افزود: بنابراین در حال حاضر 1359 نفر بی‌سواد در این شهرستان شناسایی شده‌اند که به طور قطع با توجه به مهاجرپذیر بودن ساوجبلاغ، قطعی نیست.

پالیزگیر در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌هایی برای با سواد شدن این افراد در دستور کار قرار دارد، گفت: در کنار مشوق‌هایی که در کل کشور برای تحصیل افراد بی‌سواد در نظر گرفته شده است، طبق قانون خدمات‌رسانی به بی‌سوادان نیز ممنوع است.

وی بیان کرد: در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش ساوجبلاغ به تمام نهادهای خدماتی، صنفی و دستگاه‌های اجرایی تاکید شد که از ارائه خدمات به افراد بی‌سواد مطابق قانون خودداری کنند.

پالیزگیر تصریح کرد: ارائه خدمات به این افراد تنها به این شرط قابل قبول است که افراد بی‌سواد ملزم به شرکت در کلاس‌های سواد‌آموزی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار