کد خبر: ۲۵۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 10 July 2016


استاندار البرز با بیان اینکه البرز جزو استان‌های محروم کشور است، گفت: در حال حاضر بسیاری از روستاهای البرز از آسفالت محروم است و باید بودجه ویژه‌ای به بخش راه‌های روستایی اختصاص پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سیدحمید طهایی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز که صبح امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز با حضور مدیران برگزار شد، اظهار داشت: استان در بسیاری از زیرساخت‌ها با مشکل مواجه است و انتظار می‌رود در این زمینه بودجه‌های استانی صرف پروژه‌های ملی نشود بلکه صرف توسعه استان و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استانی شود.

وی با اشاره به نمونه‌ای از محرومیت‌های استان به راه‌های روستایی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از روستاهای البرز از آسفالت محروم است و باید بودجه ویژه‌ای به بخش راه‌های روستایی اختصاص پیدا کند.

استاندار البرز این شرایط را با فقدان بودجه لازم حتی برای تکمیل راه‌ها دغدغه‌ای مضاعف دانست و گفت: شرایط راه‌های آسفالت نشده استان به‌نحوی است که راه مناسب نداریم و از یک سو کارفرما به پیمانکار بدهکار است، بنابراین باید بودجه‌ای فوق بودجه تخصیصی در زمینه تکمیل راه‌های استان دیده شود.

وی با اشاره به محدودیت بودجه استان افزود: 22 درصد بودجه در قالب الزامات در اختیار ما نیست و ما بقی نیز جزو الزامات استان است و از این رو رقمی برای توزیع باقی نمی‌ماند.

طهایی نقشه راه در فرایند توزیع بودجه سال 94 را تکمیل پروژه‌های بالای 80 درصد اعلام کرد و ادامه داد: سال گذشته علی‌رغم کاهش سقف اعتبارات، 89 پروژه را به اتمام رساندیم، بنابراین باید بنا را بر تکمیل پروژه‌های بالای 80 درصد قرار دهیم و دستگاه‌ها پروژه‌هایی که در شُرُف اتمام است را اولویت بدانند.

وی با اشاره به اینکه در تخصیص منابع مالی راهبردهای اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه قرار گیرد، افزود: علی‌رغم اینکه در منشور راهبردی مباحث اقتصاد مقاومتی نقشه راه مشخص است باید این راهبردها را بومی‌سازی کنیم و با تلاش و همکاری کار را پیش ببرند و گزارش آن را هم اعلام کنند.

استاندار البرز با اشاره به شرایط استان از بدو شکل‌گیری گفت: روال بر این است که ردیفی برای راه‌اندازی استان تازه تأسیس اختصاص پیدا می‌کند، استان البرز بین جابه‌جایی دو دولت در حالی شکل گرفت که رقم ردیف بودجه احداث ساختمان اداری آن رقم یک دیده شد و کماکان این عدد ثابت باقی مانده است.

وی افزود: با منابعی که در بودجه دیده شده است و ادارات استیجاری استان باید این موضوع جدی پیگیری شود و بحث زمین مناسب در معاونت عمرانی استانداری پیگیری شود تا در تشکیلات واحدی شاهد راه‌اندازی ساختمان اداری استان باشیم.

استاندار البرز با انتقاد از اینکه نباید در اختصاص بودجه البرز را همانند سایر استان‌ها ببینند، گفت: استان البرز را نباید با سایر استانها مقایسه کنید و مسئولان باید حق استان را بگیرند.

وی افزود: بارها در دیدارهای خود با نوبخت معاون رئیس‌جمهور و معاونان وی مسائل و دغدغه‌های استان را مطرح کرده‌ام و دستورات صریح، روشن و قاطع ایشان را نیز داشته‌ایم، از مسئولان خواستیم که به استان توجه ویژه‌ای شود، بنابراین اعضای شورای برنامه‌ریزی نیز باید از موضع وزارتخانه خود پیگیر مطالبات استان باشند.

طهایی خاطرنشان کرد: البرز به اندازه 4 استان جمعیت دارد اما از لحاظ رتبه‌های بهداشت، آموزش و غیره جزو استانهای محروم کشور است این شرایط در حالی است که از طرفی اعتبارات و منابع پیش بینی شده در بودجه هم در حد استانهای کوچک است.

وی با اشاره به اینکه در تجربه استانداری استان‌های مختلف کشور، حتی در استان‌های تازه تأسیس مشابه وضعیت استان البرز را تجربه نکرده‌ام، افزود: باید مشکلات استان و استدلالِ نیازهای به حق البرز در کشور مطرح شود.

استاندار البرز با اشاره به ضرورت واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی تصریح کرد: دولت در این زمینه دست بخش خصوصی را باز گذاشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار