کد خبر: ۲۵۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 11 July 2016


معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج از برطرف شدن مشکلات زیست محیطی ماهدشت خبر داد.

محمدتقی ایرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج گفت: منطقه ماهدشت از جمله مناطق کشاورزی و باغداری استان البرز است که بخشی از مزارع کشاورزی آن به دلیل برخی اقدامات غیراصولی دچار مشکلاتی شده بود.

وی تصریح کرد: موضوع مربوط به رهاسازی پساب تصفیه‌خانه فاضلاب به صورت غیراصولی و جاری شدن این پساب در برخی از مزارع و اراضی کشاورزی است که ضمن آلوده کردن محصولات این اراضی، موجب بوی بسیار بد و تکثیر و تجمع حشرات موذی شده بود.

فرماندار ویژه شهرستان کرج افزود: بسیاری از شهروندان ساکن ماهدشت اعتراضاتی به این مشکل زیست محیطی داشتند و حتی دستگاه قضایی نیز به این شرایط معترض بود.

ایرانی گفت: فرمانداری پیگیری‌های لازم را برای رفع این مشکل در دستور کار قرار داد و با همکاری اداره محیط زیست کرج و دستگاه‌های اجرایی مربوطه پس از پیگیری‌های چند ساله بالاخره این مشکل برطرف شد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته اداره امور آب شهرستان کرج طرحی را برای انتقال پساب تصفیه‌خانه فوق به رودخانه شور در دستور کار قرار داد که این طرح در روزهای اخیر نهایی خواهد شد و دیگر پساب این تصفیه‌خانه به روستاها و اراضی کشاورزی همجوار سرایت نمی‌کند.

فرماندار کرج افزود: برخی از کشاورزان که بیشتر اراضی خود را به صورت اجاره‌ای در اختیار گرفته و اداره می‌کنند، از این پساب برای آبیاری مزارع خود استفاده می‌کنند که آلودگی زیست محیطی زیادی به همراه داشته و محصولات تولید شده از این طریق نیز آلوده است.

ایرانی گفت: پس از سه سال این مشکل زیست محیطی که هم موجب آزار و اذیت شهروندان شده و هم آلودگی‌های بسیاری به همراه داشته، با احداث خط انتقال پساب به رودخانه شور برطرف شده است.

وی در پایان تاکید کرد: سلامت مردم از همه موضوعات اهمیت بیشتری برای دولت دارد و نباید با اقدامات غیراصولی و کارشناسی نشده موجبات تهدید سلامت جامعه را فراهم کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار