کد خبر: ۲۵۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 13 July 2016


استاندارالبرزگفت: بین جمعیت و سرانه های درمانی استان تناسب وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی روز چهارشنبه در دیدار با مدیران و کارکنان اداره کل تامین اجتماعی استان البرز،افزود:می بایست گزارش وضعیت موجود در مقیاس کلان با سایر استان ها تهیه و برای ارتقای سطح شاخص ها، از طریق وزارتخانه مورد پیگیری قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مراکزی که در تأمین امنیت جامعه نقش آفرینی دارد تأمین اجتماعی است.

طهایی با بیان اینکه شاخصه های رشد یافتگی جوامع در روند خدمات و ابعاد بیمه ای مورد ارزیابی قرار می گیرد،افزود:هرمیزان روند و سطح خدمت گسترده تر و جامع تر باشد، حس تأمین امنیت نیز ارتقاء می یابد.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به شاخص های خدمات اجتماعی در استان اظهار کرد: تناسب و توازن لازم بین جمعیت و سرانه های درمانی استان البرز در مقیاس کلان و با مقایسه سایر استانها وجود ندارد.

وی افزود: ارزیابی ها حاکی از آن است که به میزان نیروی انسانی تحت پوشش، امکانات درمانی مناسب نیست.

استاندار البرز درادامه تدوین گزارش جامعی از روند خدمات تأمین اجتماعی و بیمه ای استان را به عنوان یکی از برنامه های اصلی برای رسیدن به نقطه مطلوب تر مهم خواند و گفت: گزارش وضعیت شاخص های استان در مقایسه با سایر استانها تهیه و از وزارتخانه های فرا دستی بعنوان مطالبه پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه مستقل شدن استان البرز باید در عمل نیز وجودداشته باشد،افزود: مجاورت این استان با تهران در طول این سالها موجب شده تا مردم برای رفع نیازهای درمانی خود با یک ساعت طی مسیر از بیمارستان های تخصصی غرب تهران استفاده کنند و همین امر نیز مطالبه گری استان را برای افزایش سرانه های بیمارستانی به تعویق انداخته است.

استاندار البرز در ادامه سفر اخیر وزیر بهداشت و درمان به استان را خاطرنشان کردو گفت: به اذعان دکتر هاشمی البرز یکی از استانهای محروم کشور در حوزه بهداشت و درمان است و آمارهای مراجعات به بیمارستانهای کشور نیز خود گویای این محرومیت ها می باشد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بعد از تحریم ها و جرائم ناشی از بدهی های واحدهای تولیدی به تأمین اجتماعی و بانک ها، اجرایی شدن فرایند بخشودگی جرائم و استمهال یک ساله و الزام سازمان های دخیل این امر را بعنوان فرصتی فوق العاده از سوی دولت اعلام کرد که باید اجرایی شود.

در ابتدای این نشست نیز مدیرکل و مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز گزارشی از روند ارائه خدمات در حوزه بیمه و درمان ارائه دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار