کد خبر: ۲۶۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 17 July 2016


رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان استان البرز از راهیابی 12 دانش‌آموز این استان به مرحله پایانی المپیاد علمی کشور خبر داد.

ابوالفضل شاه‌بیک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز به دلیل شرایط مختلف از جمله مهاجرپذیر بودن، دارای ظرفیت‌های علمی بسیار زیادی است.

وی افزود: البرز به عنوان یکی از جوان‌ترین استان‌های کشور شناخته می‌شود و همین امر به عنوان یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان به شمار می‌آید.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان استان البرز تصریح کرد: یکی از مهمترین توانمندی‌ها و استعدادی استان البرز، بهره‌مندی از دانش‌آموزان با استعداد و دارای خلاقیت علمی است و خوشبختانه البرز در میان دیگر استان‌های کشور از این نظر جایگاه خوبی دارد.

شاه‌بیک گفت: برای اثبات این موضوع می‌توان به عملکرد دانش‌آموزان البرزی در مسابقات علمی و المپیادهای علمی طی سال‌های گذشته اشاره کرد و عملکرد درخشانی این دانش‌آموزان داشتند.

وی بیان داشت: برای شرکت در المپیاد علمی در مرحله استانی ابتدا یک هزار و 190 دانش‌آموز شرکت کردند که پس از برگزاری مرحله استانی، دوازده نفر از دانش‌آموزان از این مرحله صعود کردند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان استان البرز افزود: این دانش‌آموزان نیز با موفقیت در مرحله کشوری المپیاد علمی حضور یافته و به مرحله پایانی کشوری راه یافتند.

شاه‌بیک ادامه داد: حمایت‌های لازم از این دانش‌آموزان با برگزاری کلاس‌های فوق برنامه انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: مرحله پایانی المپیاد علمی کشور با هدف انتخاب اعضای تیم‌های علمی ایران برای حضور در المپیادهای علمی جهانی برگزار می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان استان البرز تصریح کرد: دوازده دانش‌آموز البرزی که موفق به حضور در مرحله پایانی المپیاد علمی کشور شدند،‌ در رشته‌هایی چون ریاضی، سلول‌های بنیادی، فیزیک، ادبی، زیست و شیمی شرکت داشتند.

شاه‌بیک در پایان اسامی برخی از این دانش‌آموزان را به شرح زیر اعلام کرد:

زهرا عشقی در رشته ادبی

امیرحسین نوری در رشته رایانه

محمد امین ولی در رشته شیمی

سید جواد چابک ریاضی

رسول پژمان و احسان جعفری در رشته زیست‌شناسی

امیرحسین توسل و آرش عاشوری در رشته فیزیک

سارینا انصاری در رشته سلول‌های بنیادی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار