کد خبر: ۲۶۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲ 17 July 2016


استاندار البرز در دیدار با تجار ایرانی مقیم روسیه گفت: تولیدکنندگان ایرانی باید کیفیت کالاهای خود را استانداردسازی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمید طهایی بعد از ظهر امروز با جمعی از تجار ایرانی مقیم روسیه در محل اتاق بازرگانی استان البرز دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدار پس از سفر هیأت تجاری البرز به ریاست استاندار به روسیه انجام شد.

طهایی در بخشی از این نشست طی سخنانی اظهار داشت: در سفر به روسیه و بررسی بازارهای این کشور مشخص شد که تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند بخشی از نیاز بازارهای این کشور را تامین کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه شرایط پس از برجام به صورتی است که ایران می‌تواند با گستردگی بیشتر فعالیت‌های بین‌المللی اقتصادی خود را انجام دهد و بخش خصوصی در اقتصاد باید از این شرایط استفاده کند.

عالی‌ترین نماینده دولت در استان البرز افزود: در حال حاضر یکی از نیازهای اصلی برای گسترش روابط تجاری استان البرز با روسیه، تشکیل هلدینگی با حضور شرکت‌ها و تولیدکنندگان توانمند و تدوین و تصویب پروتکل روابط اقتصادی میان دو طرف است.

طهایی گفت: پیش از آن باید تولیدکنندگان فعال در استان البرز برنامه‌های خود را به سمت تولید محصولات صادرات محور هدایت کنند و بتوانند از سهم خود را از بازارهای جهانی به ویژه کشورهای همسایه بگیرند.

وی افزود: برای تحقق این مهم نیاز است که تولید محصولات داخلی و به ویژه در استان البرز کیفی‌سازی شده و به سمت استانداردهای جهانی حرکت کنیم.

استاندار البرز بیان داشت: اگر بتوانیم محصولاتی با کیفیت جهانی و استانداردهای لازم تولید کنیم، به طور قطع می‌توانیم نیاز بازار کشورهای همسایه را تامین کنیم.

طهایی با بیان اینکه استان البرز یکی از قطب‌های صنعتی کشور به شمار می‌آید، گفت: در حال حاضر بیش از 3500 کارگاه و واحد تولیدی و بیش از یک صد برند ملی در البرز فعالیت دارند و دولت تدبیر و امید از توسعه فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در این استان حمایت می‌کند.

لازم به توضیح است، در این نشست برخی از تجار ایرانی مقیم روسیه و تجار البرزی که به دنبال ارتباط با بازارهای روسیه هستند، نیازها و دغدغه‌های خود را بیان کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار