کد خبر: ۲۶۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ 19 July 2016


فرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت: 3 هزار و 200 نفر در این شهرستان از آموزش‌های کمک‌های اولیه برخوردار شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، ابوالقاسم پالیزگیر ظهر امروز در نشست شورای مدیریت بحران این شهرستان با بیان اینکه ارائه آموزش‌ها یکی از مهم‌ترین راهکارهای اساسی برای جلوگیری از خسارات و توسعه خدمات‌رسانی‌ها در مواقع حوادث غیرمترقبه است، افزود: در این راستا تاکنون 3 هزار و 200 نفر از مردم در این شهرستان آموزش‌های کمک‌های اولیه را فراگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه باید وسعت آموزش‌ها را نیز در بین مردم گسترش دهیم، افزود: در این راستا می‌توانیم با ارائه آموزش‌ها در سطح مدارس و دانشگاه‌ها نیز در هر خانواده یک نفر را با کمک‌های اولیه آشنا کنیم.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ ادامه داد: باید تلاش شود تا آموزش‌ها به روز بوده و در این راستا از کارشناسان مجرب استفاده شود تا آموزش‌ها مؤثر واقع شود.

پالیزگیر در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه اگر در هر خانواده‌ای یک نفر با کمک‌های اولیه به صورت درست و اساسی آشنا باشد، افزود: در این راستا در زمان حوادث می‌توانیم امیدوار باشیم که تعداد تلفات جانی کمتری را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های کمک‌های اولیه در سطح روستاها نیز انجام شده است، بیان داشت: بر اساس آمار موجود 680 نفر از روستاییان در این شهرستان نیز از آموزش‌های کمک‌های اولیه بهره‌مند شده‌اند.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه فرهنگ فراگیری آموزش‌های اولیه در بین نهادینه شده است، ‌اعلام کرد: در این راستا ما باید بسترهای ارائه این آموزش‌ها را برای مردم فراهم کنیم تا آنها به راحتی بتوانند به این مهم دسترسی داشته باشند.

پالیزگیر گفت: در این زمینه حوادث غیرمترقبه اقدامات مؤثری انجام شده است که می‌توان علاوه بر ارائه آموزش‌ها به احداث پد بالگرد توسط شهرداری گلسار در آزادراه کرج ـ قزوین اشاره کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار