کد خبر: ۲۶۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 24 July 2016


با گشایش پل مکمل حامی در ورودی میدان کرج ، ترافیک در این محدوده روان سازی شد.

به گزارش ایرنا، این پل روز یکشنبه با حضور مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر کرج،خبرنگاران و تعدادی از شهروندان کرجی گشایش یافت.

علی ترکاشوند شهردار کرج در این آیین در جمع خبرنگاران گفت: هدف از اجرای این پروژه عمرانی ، کاهش ترافیک صبح و عصر خودرو ها از کرج- به تهران و بالعکس است .

وی بیان داشت: در گذشته به علت عرض کم پل ورودی کرج ، ترافیک سنگین در این مسیر وجود داشت.

ترکاشوند با اشاره به اینکه یکی از راه های ورودی کرج به تهران مسیر پل حامی است، افزود: این مسیر از محله های خلج آباد و کلاک می گذردو چند موضوع سبب شد تا مدیریت شهری کرج این پل را احداث کند.

شهردار کرج اظهار کرد: در روزهای تعطیل مسافران از سراسر کشور برای ورود به شهرهای شمالی مسیر کرج- چالوس را انتخاب می کنند، این اقدام برای مردم این کلانشهر مشکلاتی ایجاد می کند.

این مسئول بیان داشت پل حامی مکمل پل حافظ است و کاهش ترافیک خودرو هایی که از سمت شمال وارد کلانشهر کرج می شوند را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه عرض کم پل قدیمی ورودی میدان کرج ترافیک سنگین به وجود می آورد، گفت: در اجرای این پروژه تعدادی ملک خریداری شد.

وی گفت: ساخت پل حامی بالغ بر250 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

وی افزود: حدود 250 تا 300 میلیارد ریال دیگر هزینه های تملک بعدی است که این طرح عمرانی را تکمیل می کند.

شهردارکرج با اشاره به اینکه تمام اقداماتی که در کلانشهرکرج صورت می گیرد برای رفاه حال شهروندان است، گفت: مدیریت شهری کرج تا کنون تقاطع های غیرهمسطی مانند،سوم خرداد، شهید سلطانی ، شهید کچویی ، زیر گذر دانش آموز پل حافظ را به بهره برداری رسانده است .

وی بیان داشت: تا پایان سال جاری نیز تقاطع غیر همسطح شهید آجرلو افتتاح می شود.

ترکاشوند خاطر نشان کرد: پروژه غیر همسطح مهرویلا که بزرگترین تونل ایران بعد از صدر نیایش تهران است عملیات اجرایی آن در حال اجرا است .

وی با اشاره به وضعیت اتوبان شهید همت اظهار کرد: ادامه این مسیر در حوزه استان البرز به نام شهدای البرز نامگذاری شده است که قرارداد آن از خط چهار حصار تحویل شهرداری کرج می شود و پیمانکار تجهیز کارگاه کرده است و در محدوده سازمان انرژی اتمی است و ادامه همت و شهید خرازی و شهدای البرز خواهد بود.

شهردار کرج ادامه داد: ادامه این تقاطع درخط چهار حصار را وزارت راه و شهرسازی به شهرداری کرج تحویل می دهد.

ترکاشوند افزود: قرارداد اولیه این طرح بیش از پنج هزارو500 میلیارد ریال است.

وی خاطر نشان کرد: این مسیر به لحاظ امنیتی دسترسی آسان و کاهش آلودگی هوا و غیره از اهمیت فراوانی برخوردار است.

علی اصغر کمالی زاده معاون فنی وعمران شهرداری کرج در حاشیه این آیین به مشخصات پل حامی اشاره کرد و گفت: این پروژه در مدت زمان دو سال اجرایی شد.

وی بیان داشت: یک هزارو 500 تن آسفالت دراین پروژه به کار رفت و 12هزارمترمکعب عملیات خاکریزی درآن انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار