کد خبر: ۲۶۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰ 27 July 2016


معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: امسال نیاز کشور به گندم در داخل تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، بزرگترین نشست آموزشی، ترویجی و پژوهشی ارقام اصلاح شده بذر سبزیجات و صیفی‌جات کشور به میزبانی استان البرز برگزار شد.

در بخشی از این مراسم اسکندر زند طی سخنانی اظهار داشت: امسال پیش‌بینی می‌شود که حدود 10 میلیون تن گندم از کشاورزان با نرخ تضمینی خریداری شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس می‌توانیم اعلام کنیم که نیاز کشور به گندم امسال با تلاش کشاورزان و تولیدکنندگان بومی در داخل کشور تامین می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: از سوی دیگر در تولید شکر نیز ما به رقم قابل توجهی دست یافته و به طور قطع رکورد تولید را می‌شکنیم.

زند گفت: اگر بتوانیم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را نیز به درستی اجرا کنیم، توانایی رکورد شکنی در تولید برنج و تامین نیاز کشور در داخل را پیدا خواهیم کرد.

وی بیان داشت: برای دست‌یابی به این اهداف که بخش مهمی از آنها تحقق یافته است، باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشاورزی اجرایی شده و نیاز است که کشاورزان و تولیدکنندگان همراهی لازم را با سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و دولت داشته باشند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور با اشاره به برگزاری نشست‌های آموزشی ارقام اصلاح شده بذر در سراسر کشور و استان‌های مختلف گفت: در این نشست‌ها بیش از 240 بذر اصلاح شده به کشاورزان معرفی می‌شود و با آگاهی‌بخشی به آنها می‌توانیم تولیدات کشاورزی را با سطح قابل توجهی افزایش دهیم.

زند گفت: باید کشاورزان در حوزه‌های مختلف به ویژه استفاده از بذرهای اصلاح شده، استفاده از تکنولوژی و علم روز کشاورزی و مصرف صحیح منابع به ویژه آب با دولت همراهی لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار