کد خبر: ۲۷۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴ 01 August 2016


مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی البرز گفت: روستاها سنگر امنیت غذایی ما هستند و اگر روستاها از بین بروند هر روز به لحاظ امنیتی آسیب پذیرتر خواهیم شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی ارجمند روز دوشنبه درسومین نشست شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی که در مرکز آموزشی تعاون روستایی در منطقه محمدشهر کرج برگزار شد، افزود: هم اکنون روستاها در کشور ما منزلت ندارند در حالی که تمام انبیاء به جز حضرت ادریس و تمام ائمه اطهار (ع) به کار کشاورزی مشغول بودند.

وی اظهار داشت: امروزه اگر می خواهیم انقلاب غذایی راه بیاندازیم و خواستار برطرف شدن مشکلات جامعه و رفع مهاجرت معکوس به سمت روستاها باشیم و خواهان برطرف شدن مشکل ریزگردها و اشتغال جوانان هستیم بایستی روستاها را به عنوان پایگاه های اصلی نظام قرار دهیم.

وی گفت: روستاها و روستائیان از 1400 سال پیش تا کنون به اسلام و نظام وفادار بوده اند و اعتمادی که نظام به روستاها داشته بعضا از اعتماد به بعضی سرمایه داران بیشتر بوده است و ما وظیفه داریم که به آنان اعتماد کنیم و دانش آنان را ارتقاء دهیم.

ارجمند با تاکید بر اینکه بایستی انقلاب غذایی از دل روستاها اتفاق بیافتد، بیان داشت: امروزه اگر قرار است اقتصاد مقاومتی در کشور صورت گیرد امیدی به جز بخش کشاورزی نیست.

وی به اهمیت کشورهای اروپایی به موضوع کشاورزی اشاره کرد و افزود: کشورهای اروپایی اگر چه زمین ندارند و محدودیت دارند ولی محصولات استراتژیک را تولید می کنند زیرا امنیت کشور آنان در گرو آن است و می دانند اگر مشکلی در ارتباط با دیگر کشورها پیدا کنند در کشورشان همه چیز دارند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی البرز ادامه داد: این در حالی است که عده ای در داخل کشور به صورت موزیانه به دنبال کشاورزی هراسی در کشورمان با بهانه هایی همچون کمبود آب و کشت محصولات پرآب بر هستند و این امر توسط افرادی صورت می گیرد که زندگی شان به واردات بستگی دارد.

وی یکی از مشکلات در حوزه کشاورزی را نداشتن متولی خاصی برای روستاها دانست و گفت: با این مشکل هر روز در بحث روستاها در حال عقب نشینی هستیم و اگر روستاها تخریب شوند هر روز تهدیدات برای کشور ما بیشتر می شود.

ارجمند افزود: کشور ما توان خود را بر روی کشاورزی گذاشته و این در حالی است که با تراز منفی پنج میلیارد دلاری در این بخش روبرو هستیم که نتیجه صادارت گران قیمت همچون پسته و زعفران و واردات محصولاتی همچون ذرت و سویا است.

وی اظهار داشت: این نحوه ی سیاست گذاری بر روی محصولات کشاورزی کشورمان را به گونه ای شاهد هستیم که کشوری همچون روسیه بر روی امنیت غذایی اش حساسیت خاصی دارد و کشت فراسرزمینی دارد.

وی اضافه کرد: این کشور در جیرفت استان کرمان محصول می خرد ولی بذر این محصولات توسط همان کشور تامین می شود یعنی امنیت را در کنار اقتصادش قرار می دهد.

ارجمند افزود: ولی متاسفانه بحث کشاورزی هراسی هر روز بیشتر از روز قبل در کشور ما مطرح می شود.

در این نشست نمایندگان تشکل های مختلف بخش های کشاورزی مشکلات و پیشنهادات خود را برای ارتقای این بخش مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار