کد خبر: ۲۷۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 01 August 2016


هیات 28 نفره تجاری و اقتصادی کشور قزاقستان به همراه سفیر این کشور روز دوشنبه وارد استان البرز شد.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: این هیات به سرپرستی آلتای کوگینوف یکی از استانداران این کشور

به البرز آمده است.

وی اظهار داشت: امروز نشست های تخصصی بین تجار و بازرگانان قزاقستان و البرز در کرج برگزار می شود.

مسعود قاسمی افزود:پس از برگزاری نشست های تخصصی تفاهم نامه ها همکاری بین هیات قزاقستان، با اتاق بازرگانی البرز امضا خواهد شد.

وی ادامه داد: قزاقستان در بین کشورهای آسیای میانه، بزرگترین قدرت اقتصادی و سیاسی را دارد و در عین حال دارای حجم بالای مبادلات اقتصادی، تجاری و سیاسی با ایران است.

وی خاطرنشان کرد: مشترکات تاریخی، دینی، فرهنگی، مراودات مردمی و دیدگاه مثبت مردم قزاقستان نسبت به فرهنگ، تمدن و مردم ایران فرصت ها و زمینه های مناسبی را برای توسعه فرهنگی و اقتصادی میان ایران و قزاقستان فراهم کرده است.

قاسمی تاکید کرد: این هیات تجاری و بازرگانی متشکل از مسئولان و کارشناسان صنایع شیمیایی، فرآورده های پروتئینی، ماشین آلات حفاری، ماشین آلات نفت و گاز، سرمایه گذاری، تولید ترانسفورمر، محصولات زارعی و آرد، مواد غذایی کنسرو به مدت یک روز دراستان البرز حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: تا کنون هیات های تجاری از اوکراینی، بوسنی، ایتالیا، فرانسه و کرواسی، استونی، پرتقال، هند، تایوان و کرواسی به استان البرز سفر کرده اند.

استان البرز با برخورداری از حدود سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک از قطب های صنعتی کشور است که بخشی از تولیدات صنعتی این استان به خارج از کشور صادر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار