کد خبر: ۲۷۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 03 August 2016


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از شناسایی 500 اثر تاریخی در این استان خبر داد.

عبدالناصر میرچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز دارای قدمت و سابقه طولانی بوده و در ترسیم فرهنگ و هنر ایران اسلامی نقش بسیار پررنگی داشته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل همجواری البرز و شهرستان کرج با پایتخت، بخش مهمی از قابلیت‌های گردشگری، تاریخی و باستانی این استان به درستی معرفی نشده و حتی تعداد زیادی از ساکنان استان البرز که اکثر آنها مهاجر هستند، از این ظرفیت‌ها اطلاعات کاملی ندارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز افزود: البرز در حال حاضر تبدیل به یک راه ارتباطی میان تهران با استان‌های شمالی، شمال غربی و غربی کشور شده و بیشتر مسافران تنها از جاده‌های این استان عبور می‌کنند.

میرچی گفت: این در حالی است که با برنامه‌ریزی مناسب و معرفی صحیح جاذبه‌های تاریخی، جغرافیایی، باستانی و آثار ارزشمند باستانی و فرهنگی و هنری استان البرز، می‌توانیم در جذب گردشگر موفق عمل کنیم.

وی بیان داشت: میراث فرهنگی در راستای انجام وظائف ذاتی خود، گام‌های خوبی در این زمینه برداشته و در نخستین گام به دنبال معرفی صحیح جاذبه‌های تاریخی و باستانی استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز افزود: تاکنون 500 اثر تاریخی و باستانی البرز شناسایی شده که از این تعداد 200 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

میرچی گفت: در تلاش هستیم تا دیگر آثار تاریخی و باستانی استان را که قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی دارد را به نهادهای مسؤول در عرصه ملی معرفی کنیم.

وی اظهار داشت: از جمله آثار مهم تاریخی می‌توان به چند کاخ باقی مانده از دوره قاجار و پهلوی، کاخ شهرستانک، کاروانسرای شاه عباسی و غیره اشاره کرد که هر کدام از آنها ظرفیت‌های زیادی برای ثبت در آثار ملی و جذب گردشگر را دارند.

میرچی در پایان گفت: تحقق اهداف پیش‌بینی شده نیازمند همراهی و مشارکت و تعامل رسانه‌ها با میراث فرهنگی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار