کد خبر: ۲۷۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰ 03 August 2016


رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: آسیب‌های ناشی از ترافیک در معابر عمومی این شهرستان از مرز هشدار و بحران گذشته است.

محمود دادگو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از معضلات اصلی کلانشهرها و شهرستان‌های بزرگ و پرجمعیت کشورمان، مشکل و معضل ترافیک است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل جوابگو نبودن امکانات حمل و نقل عمومی، افزایش بیش از ظرفیت خودروهای شخصی و استفاده غیرضروری از وسائل نقلیه شخصی در کنار مشکلاتی که در احداث خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی داریم، معضل ترافیک هر روز بیشتر می‌شود.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: این معضل در شهرستان کرج به دلیل عدم توجه به زیرساخت‌ها و کافی نبودن امکانات حمل و نقل عمومی و افزایش بی‌رویه مهاجرت و جمعیت، بیش از دیگر کلانشهرهای کشور است.

دادگو گفت: بر اساس آمار کارشناسان و گزارش‌هایی که از آسیب‌های ناشی از معضل ترافیک دریافت می‌کنیم، باید گفت که آسیب‌های این معضل از مرز هشدار و بحران در مرکز استان البرز گذشته است.

وی بیان داشت: یکی از مهمترین آسیب‌های ترافیک در شهرستان کرج، آلودگی هواست و در این کلانشهر کرج که روزی باغ‌شهری بزرگ و زیبا بود، امروز مردم از آلودگی هوا رنج می‌برند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج در پاسخ به این پرسش که برای برون‌رفت از این مشکل چه باید کرد، گفت: دو موضوع را باید به صورت همزمان پیگیری کنیم، نخست تسریع در احداث مترو و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و دوم مناسب‌سازی معابر و خیابان‌های کرج است.

دادگو با اشاره به طرح احداث بزرگراه شمالی و کمربندی جنوبی کرج که در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، اظهار داشت: احداث این دو پروژه که در حقیقت ابرپروژه محسوب می‌شود، نقش قابل توجهی در کاهش ترافیک خواهد داشت.

وی در پایان گفت: نخستین دستاورد اجرای طرح‌های فوق این است که دیگر خودروهای عبوری و به ویژه ترافیک آزادراه کرج – تهران – قزوین دیگر به خیابان‌های شهر سرازیر نمی‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار