کد خبر: ۲۷۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶ 14 August 2016


رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج از پلمب بیش از 30 واحد آلاینده تولیدی در این شهرستان طی چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.

حمیدرضا لشگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در سال‌های اخیر و به دلیل افزایش استفاده از خودرو، کاهش باران و برف، کاهش فضای سبز، تخریب درختان و باغ‌ها و افزایش صنایع تولیدی و کارخانه‌ها در استان البرز و شهرستان کرج شاهد افزایش آلایندگی‌های جوی بودیم.

وی تصریح کرد:‌ آلودگی هوا آثار مخرب بسیاری بر زندگی شهروندان داشته و باید با اجرای طرح‌های پیشگیرانه و برخورد با متخلفان و آسیب‌زنندگان به محیط زیست، برای حفظ سلامت و بهداشت جامعه تلاش کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج افزود: یکی از این راهکارها، برخورد با واحدهای آلاینده صنعتی و تولیدی و خروج این واحدها از محدوده شهرها است.

لشگری گفت: قانون برای این موضوع راهکارهایی را پیش‌بینی و طراحی کرده و باید واحدهای صنعتی از حوزه شهرها و مناطق مسکونی خارج شده و در شهرک‌های صنعتی و یا مناطق خارجی شهرها مستقر شوند.

وی افزود: محیط زیست به دلیل وظائف ذاتی که در این حوزه دارد، بیش از دیگر دستگاه‌ها پیگیری‌های لازم را در استان البرز انجام داده و خوشبختانه شاهد دستاوردهای خوبی نیز بودیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج بیان داشت: به طور قطع ما به دنبال ایجاد مانع در راه تولید و صنعت نیستیم و اگر مواردی را مطرح و پیگیری می‌کنیم، این کارها با هدف حفظ محیط زیست و مقابله با آلودگی‌های بهداشتی است.

لشگری در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه طی سال جاری چه اقداماتی برای برخورد با واحدهای صنعتی آلاینده در مرکز استان البرز صورت گرفته است، گفت: در این مدت با شناسایی دقیق واحدهای تولیدی و صنعتی آلاینده، به آنها تذکرات لازم برای اجرای قانون و خروج از مناطق مسکونی داده شد.

وی افزود: بیش از 30 واحد به تذکرات توجه نکرده و ما علیرغم اینکه علاقه‌ای به این کار نداشتیم، اما مجبور به برخورد با مدیران واحدهای فوق شدیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج اظهار داشت: مدیران این واحدها به تذکرات توجه نکرده و به همین دلیل با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، واحدهای فوق پلمب شده و پرونده آنها در مراجع قضایی در دست بررسی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار