اوضاع سوریه روز به روز آشفته تر و پیچیده تر می شود. ترکیه امروز در ادامه عملیات «سپر فرات» حملات جدیدی را به پایگاه‌های نیروهای هم پیمان گروه «سوریه دموکرات» در جنوب جرابلس انجام داد. برخی نیز مدعی شدند که دولت امریکا کمک های نظامی و اطلاعاتی به گروه PYD را متوقف کرده است.
کد خبر: ۲۸۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶ 27 August 2016
با گذشت چهار روز از عملیات سپر فرات، روزنامه حریت نوشت، ترکیه حدود 50 تانک و 380 نظامی به داخل مرزهای سوریه فرستاده است؛ اقدامی که دولت سوریه آن را محکوم کرده است. ترکیه امروز حملات جدیدی را به پایگاه‌های نیروهای هم پیمان گروه سوریه دموکرات در جنوب جرابلس انجام داد. به گفته منابع محلی، در این حملات، جنگنده‌های ارتش ترکیه مناطقی را در روستای تل عمارنه در جنوب جرابلس هدف گرفتند که این حملات تلفاتی را در میان غیرنظامیان به دنبال داشت.

به گزارش «تابناک»، اوضاع سوریه روز به روز آشفته تر و پیچیده تر می شود. در حالی که در روزهای اخیر دیدیم که برای اولین بار نیروهای ترکیه مستقیم وارد خاک سوریه برای آنچه مبارزه با داعش و نیروهای کرد در جرابلس نامیده می شد، بودیم، همزمان خبر نزدیکی توافق میان روسیه و امریکا بر سر اجرای آتش‌بس در سوریه نیز شنیده شد.

امروز نیز شش دستگاه تانک دیگر از ترکیه به داخل اراضی سوریه هجوم برده اند و در نزدیکی شهر جرابلس مستقر شده‌اند. ترکیه امروز در ادامه عملیات «سپر فرات» حملات جدیدی را به پایگاه‌های نیروهای هم پیمان گروه «سوریه دموکرات» در جنوب جرابلس انجام داد. 

به گفته منابع محلی، در این حملات جنگنده‌های ارتش ترکیه مناطقی را در روستای «تل عمارنه» در جنوب جرابلس هدف گرفتند که این حملات تلفاتی را در میان غیرنظامیان به دنبال داشت.

ادعای توقف کمک های تسلیحاتی و اطلاعاتی امریکا به نیروهای کرد در سوریه 
در واقع عملیات «سپر فرات» در حمایت از شورشیان سوری و برای پس گرفتن شهر مرزی جرابلس در سوریه از سوی ارتش ترکیه به راه افتاد. این اولین مداخله زمینی ترکیه در درگیری‌ سوریه بود که هم داعشی‌ها و هم شورشیان کرد سوری را که مورد حمایت آمریکا هستند، هدف گرفت.

دبکا فایل نیز امروز در خبری مدعی شد که دولت امریکا به شاخه نظامی کردها(PYD) دستور داده که از مناطق شمالی شهرهای سوریه خارج شوند و به سمت مناطق شرقی حرکت کنند. همچنین دولت امریکا، کمک های نظامی و اطلاعاتی به این گروه را متوقف کرده است.

برخی تحلیلگران بر این باورند که این تحولات بعد از دیدار جو بایدن، معاون اول رئیس جمهور امریکا با اردوغان رئیس جمهور ترکیه رخ داده است. صالح مسلم رهبر نیروهای کرد نیز بیان کرده است که کمک های تسلیحاتی و اطلاعاتی امریکا بعد از انتقال کامل به شرق از سرگرفته خواهد شد.

این تحولات در حالی است که ارتش سوریه همچنان در حال پیشروی و کسب پیروزی های جدید در تمام جبهه هاست. همچنین در حال حاضر «داریا» به دست ارتش سوریه آزاد شده و گروه های مسلح در ازای انتقال به ادلب، شکست را پذیرفته و شهر را واگذار کردند.
ادعای توقف کمک های تسلیحاتی و اطلاعاتی امریکا به نیروهای کرد در سوریه 
در پی عقب‌نشینی داعش از چند روستا در اطراف شهر جرابلس نیز شورشیان سوری وارد این روستاها شده و کنترل آن را به دست گرفتند. ارتش آزاد سوریه اخیراً با کمک ترکیه شهر جرابلس در شمال سوریه را به تصرف خود درآورده است. ارتش ترکیه تأکید کرده که همچنان به حمایت از شورشیان سوری برای کنترل کامل آن‌ها بر تمامی مرزهای سوریه و ترکیه ادامه می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار