دبیر ستاد برگزاری پیاده‌روی اربعین دانشجویان استان البرز گفت: نام‌نویسی دانشجویان متقاضی شرکت در تجمع بزرگ پیاده‌روی اربعین نجف تا کربلا در این استان آغاز شد.
کد خبر: ۲۸۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 29 August 2016
سعید ذوالفقاری افزود: نام‌نویسی از متقاضیان حضور در این پیاده‌روی ویژه دانشگاهیان استان البرز تا پنجم مهرماه سال‌جاری ادامه دارد.
وی با اشاره به هدف کلی ستاد پیاده‌روی اربعین دانشجویی برای اعزام به این سفر معنوی، اظهار داشت: تاثیر عظیم جهانی پیاده‌روی اربعین در دانشگاه‌ها این است که بسیاری از دانشجویان با دیدن و درک مفاهیم به خودی خود وارد این نهضت شده و اتحاد جهانی را رقم خواهند زد.
وی با بیان اینکه ستاد برگزاری پیاده‌روی اربعین دانشجویی در پنج زمینه فعالیت می‌کند، افزود: اعزام دانشجویان استان البرز به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی از اهم فعالیت‌های این ستاد است.
ذوالفقاری به فعالیت‌های فرهنگی این ستاد اشاره کرد و گفت: ارائه پک‌های فرهنگی در زبان‌های مختلف طی مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا صورت می‌گیرد.
دبیر ستاد اجرایی پیاده‌روی اربعین دانشجویی استان البرز بیان کرد: در صورت داشتن شرایط ایجاد موکب‌های فرهنگی شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم استان البرز به زائرین معرفی می‌شود.
وی از دیگر اهداف این ستاد دنبال کردن گفتمان اربعین عنوان و تصریح کرد: اخذ مجوز خروج برای دانشجویان، سایر کاروان‌های استان البرز که قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند، توسط این ستاد انجام می‌گیرد.
ذوالفقاری با بیان اینکه امسال پنجمین سفر دانشجویان البرزی به پیاده‌روی اربعین است، خاطرنشان کرد: این مهم به همت بسیج دانشجویی استان البرز صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه اعزام دانشجویان در اربعین حسینی ویژه برادران است، گفت: به دلیل نداشتن شرایط مساعد امکان اعزام برای خواهران وجود ندارد.
دبیر اجرایی ستاد برگزاری پیاده‌روی اربعین دانشجویان استان البرز ادامه داد: این ستاد در نظر دارد طی سال‌های آتی با اتخاذ تدابیر و ایجاد شرایط مطلوب اعزام دانشجویی خواهران را در دستور کار خود قرار دهد.
ذوالفقاری به زمان ثبت‌نام دانشجویان و دانشگاهیان استان البرز اشاره کرد و اظهار داشت: ثبت‌نام از اول شهریورماه آغاز شده است و تا پنجم مهرماه در پایگاه‌های بسیج دانشجویی، دانشگاه‌های استان البرز ادامه دارد.
وی در پایان با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سعی بر این است که با کمترین وجه دریافتی، بهترین امکانات رفاهی برای زائرین فراهم شود، گفت: به دلیل عدم وجود زیرساخت در کشور عراق هزینه‌های جاری نسبت به خدمات داده بالاتر است و به دنبال کاهش هزینه در عراق هستیم تا هزینه‌های دریافتی از زائرین کمتر شود.
همچنین امروز آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در اولین نشست کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان البرز که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل کمیته‌هایی برای ستاد اربعین حسینی یک وجه مهم دارد.
وی توجه به مولفه‌های مهم فرهنگی اربعین را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: خدمت‌رسانی به زائر از زمان خروج از منزل تا زمان بازگشت امری مهم و ضروری است.
امام جمعه کرج گفت: در این راستا یکی از مهمترین اقدامات باید  توجه به خدمت‌رسانی به زائران در داخل کشور باشد.
حسینی همدانی افزود: خدمت‌رسانی به زائران اربعین از مهمترین اقداماتی است که باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شود.
وی با تأکید بر تقویت خدمات مرزی و داخل کشور به زائرین بیان داشت: طراحی برنامه‌ها و خدمات به زائرین باید به گونه‌ای باشد که موجبات سردرگمی و آزار و سودجویی بعضی را فراهم نیاورد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با تأکید بر اهمیت مردمی بودن پیاده‌روی عظیم اربعین، یکی از دلایل ماندگاری عزای حسینی و مراسم مذهبی مانند اربعین را بنیان مردمی آن دانست و گفت: دستگاه‌ها نباید بر نحوه برگزاری این برنامه‌ها دخالتی داشته باشند، لذا باید تمام توجه خود را معطوف به خدمت‌رسانی کنند.
حسینی همدانی تأکید کرد: البته باید توجه داشت که برای این فعالیت‌ها کار کارشناسی و بررسی دقیق انجام شود تا به دلیل اختلافات بین اقوام و فرهنگ‌ها، نتیجه معکوسی از این اعمال حاصل نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار