مدیر مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرشوران تکاب از آغاز اجرایی شدن فاز دوم مجتمع طلای زرشوران تکاب در آذربایجان غربی در شهریورماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۲۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳ 28 April 2015

محمدرضا احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فراخوان ارزیابی پیمانکار برای اجرای فاز دوم طلای زرشوران با انتشار اسناد ارزیابی آغاز شده و بزودی نتایج آن اعلام و با برگزاری تشریفات مناقصه، پیمانکار مربوطه از شهریورماه امسال کار تجهیز کارگاه را آغاز می کند.

وی گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای اجرای فاز دوم با ظرفیت تولید سالانه سه تن طلا به صورت EPC ( طراحی، تامین تجهیزات و عملیات اجرایی ) اقدام می کند.

احمدی اضافه کرد: فاز نخست مجتمع طلای زرشوران تکاب آبان ماه سال گذشته با حضور معاون اول رییس جمهوری با ظرفیت تولید سه تن افتتاح شد که با بهره برداری از آن ظرفیت تولید طلای کشور به بیش از 5.5 تن رسید.

وی گفت: برای اجرای فاز نخست این طرح 170 میلیارد تومان سرمایه گذاری ارزی و ریالی شده است که برای 300 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

به گفته احمدی در فاز نخست این طرح سالانه علاوه بر تولید سه تن طلا، یک تن و 250 کیلوگرم نقره نیز تولید می شود که با بهره برداری از فاز دوم آن تولید طلا به شش تن و نقره به 2٫5 تن می رسد.

با توجه به پتانسیل بالای منطقه آذربایجان غربی در حوزه طلا، امکان احداث صنایع پایین دستی در آن وجود دارد و آینده مطلوبی برای این منطقه پیش بینی می شود.

ذخیره اولیه معدن 55 تن طلای خالص است که با اکتشافات تکمیلی صورت گرفته، این میزان ذخایر به 110 تن قطعی رسیده و پیش بینی می شود با عملیات حفاری در حال اجرا، این رقم افزایش یابد.

معدن طلای زرشوران در 35 کیلومتری شهر تکاب در آذربایجان غربی در 15 کیلومتری مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان قرار دارد.

ذخایر کانسنگ طلای معدن زره شوران تکاب یکی از ارزشمندترین ذخایر موجود در جهان می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار