کد خبر: ۲۹۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 06 September 2016


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست البرز از تعقیب و گریز چند ساعته شکارچیان غیرمجاز در ارتفاعات این استان توسط محیط‌بانان خبر داد.

علی ناصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز به دلیل جایگاه و موقعیت خاص جغرافیایی، محل سکونت انواع وحوش و گونه‌های مختلف جانوری است.

وی تصریح کرد:‌ با وجود تلاش‌ها و کارهای صورت گرفته، تنوع حیوانات در این استان به اندازه‌ای است که هنوز به طور کامل گونه‌های مختلف جانوری البرز شناسایی نشده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: به عنوان نمونه به تازگی یک نوع مار به نام گرگ مار در مناطق حفاظت شده البرز جنوبی شناسایی شده است که پیش از این تصور می‌شد این حیوان در مناطقی از جمله آذربایجان وجود دارد.

ناصری بیان داشت: یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌ها و وظائف محیط زیست، حفظ و حراست از گونه‌های مختلف جانوری بوده و در حال حاضر استان البرز دارای دو منطقه حفاظت شده ویژه است.

وی گفت: منطقه حفاظت شده البرز جنوبی و محدوده شکار ممنوع طالقان، مملو از گونه‌های گیاهی و جانوری است که ارزش بسیاری برای محیط زیست دارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان البرز با تاکید بر اینکه هیچگونه مجوز شکاری در این مناطق صادر نمی‌شود، اظهار داشت: در صورت مشاهده شکارچیان غیرمجاز و سلاح‌ها شکاری، تحت هر شرایطی متخلفان تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

ناصری در ادامه به آخرین عملیات انجام شده از سوی این یگان اشاره کرد و گفت: جمعه شب گذشته در منطقه سوتک که در حقیقت مرتفع‌ترین منطقه از محدوده حفاظت شده البرز جنوبی است، محیط‌بانان به علائم مشکوکی برخوردند که نشان می‌داد عده‌ای شکارچی غیر مجاز در منطقه حضور دارند.

وی با بیان اینکه منطقه سوتک دارای پایگاه دائمی محیط‌‌بانی است، تصریح کرد: بلافاصله محیط‌‌بانان وارد عمل شده و بر اساس گزارشی که در اختیار داریم، عملیات آنها برای شناسایی و برخورد با شکارچیان غیر مجاز چندین ساعت در مناطق مرتفع، کوهستانی و صعب‌العبور سوتک ادامه داشته است.

ناصری در پایان اعلام کرد: پس از چند ساعت عملیات تعقیب و گریز در نهایت شکارچیان غیر مجاز مجبور به فرار از منطقه شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار