کد خبر: ۲۹۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 07 September 2016


معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: برای مشاغل کارآفرین مددجویان زیر پوشش کمیته امداد این استان می توانند از سقف تسهیلات 250 تا 300میلیون ریال برخوردار شوند .

به گزارش ایرنا، شاهین رضایی روز چهارشنبه در همایش پایدار سازی مشاغل با حضور 300 مددجوی زیر پوشش کمیته امداد البرزافزود: برای مشاغل خانگی نیز سقف تسهیلات با درنظرگرفتن نوع شغل 50تا 80میلیون ریال است .

وی ادامه داد: این تسهیلات بیشتر در زمینه های دامپروری ، کشاورزی ، صنایع دستی و خدماتی به مددجویان و نیازمندان پرداخت می شود .

رضایی گفت: کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه برای کارفرمایان و دفاترکاریابی و فراهم سازی زمینه اشتغال مددجویان مورد حمایت ، بسته های تشویقی در نظر گرفته است که مطابق آن طی سال اول تمام هزینه حق بیمه سهم کارفرما به سازمان تامین اجتماعی و در سال دوم نیمی از حق بیمه ، برابر حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده از سوی وزارت تعاون ، کار و امور اجتماعی به کار فرما پرداخت می شود .

این مسئول با اشاره به برگزاری کلاس ها وکارگاه های آموزشی ویژه مددجویان مستعد کار خاطرنشان کرد : دانش فنی و مهارت های حرفه ای کلید اصلی موفقیت درفعالیت های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی به شمار می رود .

وی تاکید کرد : آموزش های فنی وحرفه ای به صورت کوتاه مدت و بلند مدت ، با توجه به محوری بودن نقش توانمندی خانواده های محروم وکم بضاعت به عنوان گامی موثر برای جهش این افراد در میدان اقتصادی با جدیت در حال انجام است .

رضایی در ادامه آمادگی کمیته امداد استان البرز را برای مشارکت صاحبان صنایع ، مشاغل و اصناف در خصوص ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و نیازمندان تحت حمایت و غیر تحت حمایت اعلام کرد و گفت : مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در صورت دریافت تسهیلات اشتغال و رسیدن به مرحله کسب استقلال اقتصادی به تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج می شوند.

ساتید حاضر در این همایش موضوعاتی همچون شیوه های بازاریابی ، آشنایی با فنون کسب و کار را با بهره گیری از علم روز را برای شرکت کنندگان تبیین کردند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار