عطر خوش غذاهای سنتی از مشتقات انگور با برگزاری مسابقه غذاهای محلی از فروارده های انگور در محوطه چهارمین جشنواره انگور در دهکده چی چست پیچید.
کد خبر: ۲۹۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 17 September 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  آذربايجاني‌ها در طبخ انواع غذاها و خوراك‌هاي خوشمزه مهارت ويژه‌اي دارند و غذاهاي سنتي اين خطه شهره خاص و عام است. برخي از غذاهاي سنتي علاوه بر طبخ در طول سال در روزهاي به خصوصي نيز معمولا پخته مي‌شوند و مردم آذربايجان طبق سنت‌هاي قديمي خود در ايام خاص سال غذاهاي سنتي مخصوص آن ايام را آماده مي‌كنند. میوه انگور درسفر های  این دیار رنگ و مفهوم دیگری می یابد، چرا که از زمان رشد تا پایان برداشت آن از مشتقات این محصول در طبخ انواع غذاها استفاده می شود و در این راستا مسابقه غذاهای سنتی از مشتقات انگور با هدف احیای آن  در محوطه چهارمین جشنواره انگور با حضور پرشور بانوان برگزار شد .
  مسابقه غذاهای سنتی از مشتقات انگور  با هدف احیای آن و آشنایی نسل جوان با انواع غذاهای سنتی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی برگزار شد.
مسابقه غذاهای سنتی از مشتقات انگور با نمایش به گذاشتن غذاهای سنتی چون قیقاناخ،  دلمه برگ مو، تره، قویماخ، حلوای شیره انگور با حضور خیل کثیر شهروندان و شرکت کنندگان اجرا شد و بعد ازانجام داوری به 5 نفر از شرکت کنندگان که بهترین نوع غذا را پخت کرده بودند با اهدای جوایز نفیس تجلیل  شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار