معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز خبر از عملیاتی داد که به مدت شش ساعت به طول انجامید و در نهایت هفت کوهنمورد گمشده با این عملیات رهایی یافتند.
کد خبر: ۲۹۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 21 September 2016
به گزارش تابناک – البرز: داوود رجبی اعلام کرد: عصر روز گذشته خبری از طریق مرکز کنترل دریافت کردیم مبنی بر اینکه یک تیم کوهنموردی که به قصد ورزش و کوهپیمایی به ارتفاعات رشته کوه البرز صعود کرده بودند، برای بازگشت به مشکل برخورده‌اند.
وی افزود: ارتباط با این افراد لحظاتی بعد قطع شد و پس از بررسی‌های تخصصی انجام شده و استفاده از تجربیات تیم امداد کوهستان، مطمئن شدیم که این کوهنوردان گم شده‌اند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز صریح کرد: عملیات جستجو و نجات حدود ساعت 22 سه‌شنبه شب آغاز شد و نخستین تیم امداد کوهستان از ارتفاعات شاه‌دژ در شمال روستای سیجان جستجوی خود را آغاز کردند.
رجبی گفت: در نهایت حدود ساعت سه بامداد این هفت کوهنورد که به شدت از نظر بدنی و قوای جسمانی تحلیل رفته بودند، توسط تیم امداد کوهستان هلال احمر استان البرز پیدا شده و به مکان امن منتقل گردید.
وی اظهار داشت: بارها اعلام کرده‌ایم که کوهنوردان و حتی ورزشکاران حرفه‌ای پیش از عزیمت به کوهستان باید تجهیزات لازم و به ویژه آب و غذا به همراه داشته باشند و در صورت صعود به کوه‌های ناشناس، حتما از افرادی که بلد راه هستند استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار