کد خبر: ۳۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳ 02 May 2015
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان البرز گفت: در حوزه درمانی و تخت بیمارستانی استان البرز برای هر هزار نفر، ۰.۴ درصد تخت در نظر گرفته شده در حالی که میانگین کشوری ۱.۲ است.
صلاح‌الدین دلشاد در بازدید از دفتر نمایندگی تسنیم در استان البرز با اشاره به اینکه تسنیم به عنوان خبرگزاری که دارای فعالیتی همه جانبه است، مطرح شده، اظهار داشت: تسنیم در این مدت کوتاه مورد اعتماد همه مسئولان و مردم قرار گرفته است.
وی افزود: در جلسه‌ای که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان البرز که رئیس هیئت‌امنا مجمع خیرین سلامت نیز محسوب می‌شود برگزار شد، احساس کردیم وی به خبرگزاری تسنیم اعتماد ویژه‌ای دارد.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان البرز با تاکید بر اینکه "مردم‌محوری" خبرگزاری تسنیم از نکات ویژه و قابل توجه است، بیان کرد: این امر از ارکان اصلی حفظ نظام محسوب می‌شود که رسانه در این زمینه می‌تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند و صدای مردم را با ظرافت، لطافت و دقت به گوش مسئولان برساند.
وی افزود: رسانه ملی امروز به دانشگاهی تبدیل شده که همه رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه قدم بردارند.
دلشاد ضمن تقدیر از خبرگزاری تسنیم به سبب پوشش‌دهی مناسب اخبار مجمع خیرین سلامت، گفت: بر اساس فرموده‌های پیامبر(ص) هرکه کار خیر را نشان دهد و مردم را واردار به این کار کند، به اندازه خیر این راه، ثواب می‌برد.
وی با تاکید بر اینکه مجمع خیرین سلامت در البرز به عنوان محرومترین استان کشور در حال فعالیت است، تصریح کرد: در حوزه درمانی و تخت بیمارستانی استان البرز برای هر هزار نفر، 0.4 درصد تخت در نظر گرفته شده در حالی که میانگین کشوری 1.2 است.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان البرز خاطرنشان کرد: این محرومیت‌ها به دلایل مختلف از جمله مهاجرت و رشد جمعیت است که این رشد جمعیت در کرج 3 برابر متوسط کشوری است و طبیعتا امکان ایجاد امکانات دولتی با این سرعت میسر نبوده و چنین فضای محرومی را ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه اغلب بیمارستان‌های کرج توسط خیرین احداث شده و برای تجهیز آن کمک کرده‌اند، اظهار داشت: راهنمایی و تشویق مردم برای سرمایه‌گذاری در این بیمارستان‌ها از مهمترین وظایف مجمع خیرین سلامت است.
دلشاد با تاکید بر اینکه در حوزه بهداشتی نیز این محرومیت به طور چشمگیری وجود دارد، گفت: امکانات بهداشتی در البرز کمتر از یک‌سوم برنامه‌ریزی وزارت بهداشت است و بسیاری از مناطق البرز فاقد خدمات اولیه بهداشتی و خانه بهداشت هستند که تلاش می‌شود خدمات خیرین به این سمت نیز سوق پیدا کند.
در این بازدید مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان البرز پاسخگوی سوالات خبرنگاران تسنیم در حوزه‌های بهداشت و درمان، شناسایی خیرین، جذب مشارکت‌های مردمی و اقدامات انجام شده خیرین بود که مشروح این گفت‌وگو به زودی منتشر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار