کد خبر: ۳۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷ 03 May 2015
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با اشاره به فرصت ایجاد شده برای تشکلها در دولت تدبیر و امید گفت: فرصتی تاریخی برای بخش خصوصی ایجاد شده که باید اعتماد دولت و مجلس را جلب کنیم.
به گزارش مهر، رحیم بنامولایی در نشست خبری اعضای جدید هیئت مدیره اتاق بازرگانی البرز که ظهر چهارشنبه در محل اتاق در کرج برگزار شد، اظهار داشت: در سالی که به نام دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی نامگذاری شده امید است بتوانیم به عنوان نماینده بخش خصوصی در تعاملی بیشتر با مسئولان دولتی، دادگستری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به عنوان بازوی اجرایی و مشاور خوبی برای رفع موانع کسب و کار در استان عمل کنیم.
 وی در ادامه بخش تولید را نجات دهنده کشور دانست و با تاکید بر اینکه رشد این بخش نیازمند نگاه ملی و جدی است، گفت: تولید به معنای واقعی نیازمند مساعدت و کمک دولتمردان است. وجود ۹ شهرک صنعتی و بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در البرز، سرمایه ای ملی است که در صورت حمایت و مدیریت اصولی به تنهایی می تواند مشکل اشتغال استان را رفع کند.
بنامولایی با بیان اینکه نگاه به سرمایه گذاری باید از حرف و شعار به عمل درآید، اذعان داشت: در شرایطی که سرمایه گذاران با سپرده گذاری در بانکها سود قابل توجهی به دست می آورند، دشوار است که آنها را به سرمایه گذاری در بخش تولید ترغیب کنیم.
بنامولایی اظهار داشت: وضعیت تولید در کشور مانند بوکسوری در وسط رینگ است که از هر طرف و به اشکال مختلف به آن مشت می زنند.
 وی افزود: رشد بخش تولید نیاز به استراتژی دارد و متاسفانه بیانات و تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از این بخش، اجرایی و عملیاتی نشده است.
 رئیس اتاق البرز پیشنهاد داد کمیته ای پنج نفره متشکل از نمایندگانی از استانداری، سازمان صنعت و معدن و تجارت، دادگستری، بانک ها و اتاق بازرگانی راه اندازی شود و مشکلات واحدهای تولیدی به صورت عملیاتی و به دور از کلیشه های رایج مورد بررسی قرار گیرد.
بنامولایی اشباع بازار از تولیدات مشابه را یکی از مشکلات بخش تولید عنوان و تاکید کرد: هدایت سرمایه یکی از وظایف مهم برای کمک به سازمان صنعت، معدن و تجارت است زیرا امروز متاسفانه در کشور این توجه صورت نمی گیرد و اگر کسی هم ورود کند، به دخالت در امور سازمان دیگر متهم می شود.
این مسئول با تاکید بر اینکه باید نگاه ها در این بخش تغییر کند و برنامه اعضای جدید اتاق البرز نیز در این محور است، گفت: هنر مدیریت در هر کشور این است که سرمایه هایش در همان کشور و برای رفاه مردم هزینه شود. اگر امروز با همدلی و همزبانی امنیت ایجاد کنیم با ثبات مدیریت می توانیم برنامه ریزی کرده و سرمایه های مردم استان را به بهره وری و بهره برداری برسانیم.
 رئیس اتاق البرز با اشاره به برنامه دولت مبنی بر چابک سازی و کاهش تصدی گری دولت گفت: با توجه به فرصتی که برای تشکلها ایجاد شده، به دوستان خود در بخش خصوصی عرض می کنم چنانچه این فرصت تاریخی به درستی استفاده شده و بتوانیم اعتماد دولت و مجلس را جلب کنیم، بخش خصوصی نسل به نسل در اقتصاد کشور تاثیر به سزایی خواهد داشت؛ اما اگر بخش خصوصی کوتاهی کرده و به جای منافع ملی و جمعی به دنبال مقاصد شخصی و فردی باشد، ضربه خواهد خورد.
 وی تاکید کرد: در تلاش هستیم با چتر حمایتی و استراتژی های اصولی، کمک حال دولت در این بخش باشیم.            
بنامولایی آزادسازی قیمتها را خواسته بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه هیچ کمک و یارانه ای به صنعت تخصیص نیافته، آزادسازی قیمتها با درجه بندی اصناف و تولید، راهگشای رقابت سالم بین تولیدکنندگان است.
 وی ادامه داد: وقتی اجازه افزایش قیمت به این بخش داده نمی شود، تولید کننده ناچار به کاهش حجم محصولات خود می شود؛ باید واقع گرا باشیم و شعارهای غیرمنطقی ندهیم. در تمام دنیا به تولید کننده سوبسید می دهند اما در کشور ما نگاه غلطی به تولید وجود دارد که باید حل کننده مشکلات اقتصادی کشور باشد.
 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با بیان اینکه امروز بخش خصوصی و تولیدکننده سوپاپ اطمینان نظام است، گفت: بخش خصوصی تشنه محبت و همکاری و حمایت بوده و انتظار است که دولتمردان خود را با واقعیتها انطباق دهند.
 وی قاچاق کالا را از دیگر معضلات تولید خواند که همچون سرطان به آن گرفتار شده ایم و تصریح کرد: براساس آمار، میزان واردات رسمی و غیررسمی به کشور با هم برابری می کند با این تفاوت که در واردات غیررسمی و قاچاق هیچ نظارت و کنترلی نیست و کالاهای نامرغوب یا تاریخ گذشته به مردم عرضه می شود.
این مسئول همچنین بر فرهنگسازی برای خرید کالاهای داخلی تاکید کرد و اظهار داشت: ما صاحب صنعت و دانش هستیم و باید مشکل فرهنگی مصرف را به کمک رسانه ها به ویژه صدا و سیما حل کنیم.
بنامولایی شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام کرج را از امتیازات البرز دانست و گفت: تامین نشدن سوخت یارانه ای هواپیماهای باری این فرودگاه مشکلاتی را به وجود آورده در حالی که صادرات عمده گل، سیفی و میوه از این استان صورت می گیرد.
 وی افزود: اگر سوخت یارانه ای این فرودگاه تامین شود می تواند به عنوان مرکز واردات آی تی کشور از آن استفاده کرد.
وی با بیان اینکه مالیات های غیرمنصفانه از عوامل نابودکننده تولید است، گفت: امروز گلایه تولیدکنندگان این است که سه مالیات تکلیفی، ارزش افزوده و مالیات بر عملکرد می پردازند.
 بنامولایی با اشاره به طرح دولت الکترونیک گفت: ۱۰ سال پیش تصمیم گرفته شد دولت الکترونیک راه اندازی شود اما سازمانها با عملکرد جزیره ای مانع از تحقق آن شده اند.
وی جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری را از برنامه های اتاق البرز اعلام کرد و گفت: در صدد هستیم زمینه را برای سرمایه گذاری در این بخش و ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی با هدف افزایش درآمد و رفاه ساکنان استان فراهم کنیم.
رئیس جدید اتاق البرز در پایان با بیان اینکه درهای اتاق به روی همه صاحبان حرفه ها و مشاغل و کارشناسان باز است تا در قالب اتاق های فکر با همفکری و مشورت، راهکارهای عملیاتی برای کاهش مشکلات و موانع بخش تولید تدوین شود، افزود: برای داشتن اقتصادی پویا و کارخانه هایی که در سه شیفت فعال باشند به همدلی، داشتن نگاهی گروهی و استفاده از ظرفیت های خالی نیازمندیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار