کد خبر: ۳۰۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 02 October 2016


مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز از ابلاغ دستورالعمل واگذاری پروانه های قرق اختصاصی در این استان خبرداد.

حسین محمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امروزه بهره گیری از روش های سنتی در امر حفاظت از عرصه های طبیعی و حیات وحش و بدون مشارکت جوامع محلی درکشورهای مترقی مورد توجه نبوده است.

وی اظهار داشت: در این کشورها واگذاری امر حفاظت به بخش خصوصی علاوه بر حفظ اکوسیستم و حیات وحش، برنامه هایی نظیر طبیعت گردی، توسعه فرهنگ زیست محیطی، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی پایدار با بهره مند ساختن جوامع محلی از منافع حفاظت را به همراه داشته است.

محمدی گفت: به استناد ماده 16 آیین نامه اجرایی قانون شکار و صید وماده 13 آئین نامه حقوق و تکالیف دارندگان پروانه قرق اختصاصی مصوب شورایعالی حفاظت محیط زیست، اداره کل حفاظت محیط زیست البرز تصمیم دارد بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست از ظرفیت جوامع محلی بهره ببرد.

وی ادامه داد: به منظور استفاده از ظرفیت های جوامع محلی و مشارکت بخش خصوصی در جهت حفاظت از عرصه های طبیعی و حیات وحش به منظور بهره برداری پایدار و اصولی، بخشی از مناطق آزاد همجوار منطقه شکار ممنوع طالقان را تحت عنوان قرق های اختصاصی به بخش خصوصی و با مدیریت جوامع بومی محلی و با رعایت ضوابط مندرج در دستورالعمل مربوطه واگذار نماید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ارتفاعات منطقه اشتهارد در استان البرز روزی شاهد حیات وحشی همچون آهو ، قوچ و میش بوده ولی اکنون دیگر اثری از این گونه ها در این منطقه دیده نمی شود، گفت: ما آمادگی داریم جهت احیاء حیات وحش در این منطقه و جذب گردشگر با بخش خصوصی درچارچوب دستورالعمل های سازمان حفاظت محیط زیست همکاری نماییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار