مدیر کل امورمالیاتی آذربایجان غربی گفت: با نصب صندوق های جدید، تعداد صندوق های مکانیزه مشاغل مختلف در استان به دو هزار و 144 مورد می رسد.
کد خبر: ۳۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 03 May 2015

یعقوب مزرعه لی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 647 صندوق مکانیزه در آذربایجان غربی نصب شده و حدود یک هزار و 500 صندوق دیگر نیز به زودی نصب می شود.

وی اظهار کرد: هفت هزار و 347 منبع جدید مشمول نصب صندوق نیز در آذربایجان غربی شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: در مورد اصناف مشمولی که به نصب صندوق مکانیزه اقدام نکرده باشند، معافیت های مالیاتی اعمال نمی شود.

بر اساس قانون مالیات های مستقیم، برخی از مشاغل مکلف به استفاده از سامانه صندوق مکانیزه فروش رایانه ای که دارای سیستم نرم افزار فروشگاهی و صدور فاکتور الکترونیکی (صورتحساب فروش) باشد، هستند.

فروشندگان لاستیک، نمایشگاه های اتومبیل، فروشندگان مصالح ساختمانی، فروشندگان تاسیسات الکترونیکی و مکانیکی ساختمان، فروشندگان انواع رنگ ساختمانی، صنعتی و اتومبیل، فروشندگان مواد شیمیایی، نمایندگی فروش شرکت های توزیع کالاهای داخلی و وارداتی، نمایندگی های فروش شرکتها و موسسات تجاری و صنعتی اعم از داخلی و خارجی، فروشندگان یخچال های صنعتی و ویترینی، بار فروشان و فروشندگان میوه و تره بار و میدان داران از جمله اصناف مشمول این قانون هستند.

مدیر کل امورمالیاتی آذربایجان غربی گفت: چهار هزار و 931 میلیارد و 200 میلیون ریال مالیات در سال گذشته در استان وصول شد که سه درصد بیشتر از پیش بینی انجام شده بود.

مزرعه لی افزود: در وصول درآمدهای مالیاتی در سال 93 شاهد رشد 34.6 درصدی نسبت به سال پیش از آن بودیم.

وی اضافه کرد: با این میزان وصول درآمدهای مالیاتی رتبه 25 کشوری را در تحقق درآمدهای مصوب در سال 93 به خود اختصاص داده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار