کد خبر: ۳۰۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 04 October 2016


مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان البرز گفت: سهم دریافتی ناخالص مالیات داخلی این استان از کل حجم اقتصاد البرز فقط سه درصد است که باید به حداقل 4.5 درصد افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل فلاح روز سه شنبه در هفدهمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که در سالن شهدای استانداری برگزار شد، افزود: مالیات ناخالص داخلی نسبت در کشور هفت درصد است که رقم آن در استان البرز سه است .

وی با اشاره به اینکه سهم مالیات ناخالص داخلی در کشور باید به 14-10 درصد برسد، اظهار داشت: حجم بالایی از سهم مالیات در کشور مربوط به نفت و صنایع مرتبط با آن است که برآورد ما این است که سهم دریافتی در استان باید به 4.5 تا پنج درصد برسد.

فلاح دلیل این فاصله وصول مالیاتی را چند عامل دانست که یکی به دلیل وجود واحدهای تولیدی مستقر در استان به خصوص مودیان بزرگ است که وصول مالیاتشان در تهران انجام می شود.

وی گفت: برای برگرداندن این واحدها به البرز نامه نگاری هایی از سوی استاندار با معاون رئیس جمهوری و وزیر مربوطه انجام شده تا وصول مالیات بخشی از این واحدها به البرز بیاید که بخشی انجام شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان البرز یکی دیگر از عوامل را فرار مالیاتی از نوع کم اظهاری عنوان کرد و گفت: انتظار می رود با اجرای طرح جامع مالیاتی این بحث اپیدمی در کل کشور حل شود.

وی سومین عامل را وجود واحدهای زیرزمینی و مخفی دانست که تا کنون شناسایی نشده اند که با تشکیل ستادی در استان به دنبال شناسایی واحدهای زیرزمینی و مخفی هستیم.

فلاح گفت: اگر مشکل دریافت مالیات در این سه بخش مرتفع شود آن فاصله دریافت مالیاتی را پوشش می دهیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود سه هزار میلیارد ریال ارزش افزوده از امور مالیاتی به شهرداری ها تزریق شد، بیان داشت: در صورت مشکل دریافت مالیات امیدواریم این عدد به پنج الی 6 هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار