خبرنگار تابناک در واکنش گفت "بر فرض نماینده ولی فقیه در استان البرز چنین سخنانی را بیان نکرده باشد، شما نمی‌خواهید پاسخ دهید" که فرماندار جدید کرج در پاسخ گفت: "فعلا وقت ندارم و سر فرصت توضیح می‌دهم."
کد خبر: ۳۰۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 06 October 2016
به گزارش تابناک – البرز: آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی روز جمعه گذشته به موضوع مهم ضرورت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد..
وی در بخشی از خطبه‌های دوم نماز که سوی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف از جمله تابناک البرز، تسنیم البرز و فارس البرز منتشر شده است، با انتقاد از کم‌کاری‌های انجام شده از سوی برخی از دستگاه‌ها و نهادها در انجام این وظیفه مهم از رسانه‌ها و مطبوعات و فعالان خبری و فضای مجازی خواست تا از مسؤولان درباره اقداماتی که در رابطه با ترویج فرهنگ امر به معروف داشته‌اند، مطالبه‌گری کنند.
در این راستا خبرنگار تابناک البرز با علی قنبر زمانی سرپرست فرمانداری کرج که پیش از این عهده‌دار سمت فرماندار فردیس در دولت تدبیر و امید بود، تماس گرفت و از وی خواست تا در رابطه با اقدامات که در طول مدیریت خود برای ترویج فرهنگ فوق انجام داده است، توضیح دهد.
سرپرست فرمانداری کرج در ابتدا از خبرنگار تابناک پرسید که به چه دلیل به سراغ این سوژه رفته‌ است که خبرنگار ما نیز به خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج و سخنان نماینده ولی فقیه در استان البرز اشاره کرد.
نکته جالب اینکه علی قنبر زمانی تاکید کرد، امام جمعه کرج هرگز چنین حرفی نزده و خودم در نماز جمعه حضور داشتم و نشنیدم که آیت‌الله حسینی‌همدانی از رسانه‌ها بخواهند در این حوزه مطالبه‌گری کنند.
خبرنگار تابناک در واکنش گفت "بر فرض نماینده ولی فقیه در استان البرز چنین سخنانی را بیان نکرده باشد، شما نمی‌خواهید پاسخ دهید" که فرماندار جدید کرج در پاسخ گفت: "فعلا وقت ندارم و سر فرصت توضیح می‌دهم."
تابناک البرز برای اطلاع علی قنبر زمانی سرپرست فرمانداری کرج و دیگر مسؤولان استان البرز که تاکنون خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته کرج را نشنیده‌اند، بار دیگر این بخش از خطبه‌های دوم نماز به امامت آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی نماینده ولی فقیه را به نقل از سایت رسمی امام جمعه کرج باز نشر می‌دهد.
اگر مدیران البرزی بخواهند، می‌توانیم فایل صوتی سخنان خطیب جمعه کرج را هم منتشر کنیم.
بخش مربوط به سخنان آیت‌الله حسینی همدانی در نماز جمعه نهم مهر ماه 1394 به این شرح است:‌
" امیرالمؤمنین میگوید کسانی که امر به معروف و نهی از منکر ندارند انسان‌های مرده هستند که ایستاده اند. مرده های عمودی هستند. می‌گوید میت هستند .انسانی که اهل این نباشد که تذکر بدهد و تشویق به کار خیر کند حالا قدرت جلوگیری از شر را ندارد, به کار خیر که می‌تواند تشویق کند, امر به معروف که می‌تواند بکند ,نهی از منکر سختش است نمی‌تواند بگوید که این کار را نکن اما به خوبی که می‌تواند تشویق کند. این کار را هم نمی‌کند .متأسفانه جایگاه بدی برای او خواهد بود .همین الان هم همین است. می‌بینید با اینکه قانونش تصویب شده است ,مجلس هم تأیید کرده است ,شورای نگهبان هم تأیید کرده است, یک رفت و برگشتی داشت و به مرور انجام شد, اعلام هم شد, اما آن قسمت مهمی از آن که مربوط به دستگاه‌ها است و دولت هست عمل نمی‌شود .در اجرای آن مسامحه می‌شود. کم کاری می‌شود.
شاید به صورت صوری بعضی از دستگاه‌ها کارهایی را انجام داده باشند. اما به هر جهت خروجی دیده نمی‌شود. فقط برای اینکه یک نمونه بگویم که اهتمامی متأسفانه وجود ندارد موارد زیاد است و در ذهن من هم هست .خیلی از موارد را که بخواهم بیان کنم در عرصه‌های مختلف اجتماعی مسئله منکر و انجام ندادن را و این که متأسفانه اهتمامی در دستگاه‌ها نیست مواردش در ذهن من فراوان هست. نمی‌خواهم وقت را بگیرم و تصدیع بدهم . اما فقط برای نمونه ببینید در همین استان بعد از دو سال تلاش هنوز مسئولین محترم استان به این نتیجه نرسیدند که لااقل ستاد امر به معروف خود این تشکیلات کاری که دارد ,عضوهایی که دارد ,بالاخره یک دفتر می‌خواهد, یک میزی می‌خواهد, یک صندلی می‌خواهد, یک کسی را می‌خواهد که آنجا بنشیند مراجعات را انجام دهد, برای کارهای اداری و امور دیگرش یک اتاقی داشته باشد.
با اینکه لااقل پیش خود بنده آقایان چندین مرتبه قول دادند قطعاً که ما حتماً چنین کاری را خواهیم کرد. و جالب‌تر اینکه طرح دیدیم نمی‌شود بحث اجاره را مطرح کردیم. طرح اجاره‌ای یک ساله که یک محلی برای ستاد امر به معروف که آن قدر مهم است و این استان  در معرض خیلی از این بلاها است گفتیم یک محلی را اجاره کنیم به‌صورت یک ساله طرحش در شورای شهر رأی نیاورد. ۱۵۰ ,۶۰ میلیون برای اجاره یک محل, حالا بقیه مسائل که رأی می‌آورد بماند .نمی‌خواهم ذائقه شما را تلخ کنم .معلوم است که کار پیش نمی‌رود .
معلوم است که در قم یک عده‌ای بلند می‌شوند و یک حرکت جلفی را انجام می‌دهند که ساحت مرجعیت, ساحت حوزه علمیه ,کریمه اهل بیت را ضایع کنند و از بین ببرند. مسئولین باید یک مقدار پیش‌قدم باشند.  در دستگاه‌ها لااقل باید مسئولین قدم بردارند .همان مرّ قانون را عمل کنند. شاید بعضی از دستگاه‌ها این کار را کرده باشند اما خروجی ندارد.مطبوعات استان و دوستانی که در امور خبر هستند که روزنامه‌هایی را تولید می‌کنید و در طول هفته در اختیار می‌گذارید به این مسئله بپردازید که مسئولین نسبت به مسئله امر به معروف و نهی از منکر گزارش بدهند که یکی از وظایف آنهاست. لااقل در حیطه مدیریتی خودشان چه کار کردند . این را به مردم گزارش بدهند و بیان‌کنند."

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار